Mniej klientów Plusa. Przez czyszczenie bazy i odejścia niemarżowych abonentów
Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus, na koniec I kwartału br. miał 13,9 mln klientów, o 1,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Spadły też przychody spółki, która zanotowała jednak 15 mln zł zysku netto.
Liczna klientów kontraktowych Polkomtela na koniec marca br. wyniosła 7,360 mln, o 40 tys. mniej niż kwartał wcześniej. Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu i wiceprezes Polkomtela, tłumaczy, że spadek liczby klientów abonamentowych wynika głównie z odejść klientów biznesowych, dużych firm. - Marżowość tych produktów jest bliska zeru - wyjaśnia.
Na koniec I kwartału br. Plus miał też 6,535 mln klientów usług przedpłaconych, czyli o194 tys. mniej niż 31 grudnia ub.r. Libicki wyjaśnia, że spadek liczby kart prepaid wynika z procesu czyszczenia bazy z nieaktywnych użytkowników. Być może w sierpniu operator ujawni, jak dokładnie wygląda liczba aktywnych i nieaktywnych użytkowników telefonii w modelu prepaid w Polsce.
ARPU klientów kontraktowych w I kwartale br. wyniosło 50,7 zł, zaś ARPU klientów usług przedpłaconych ukształtowało się na poziomie 11,1 zł.
Polkomtel na koniec 31 marca br. miał 3,5 mln aktywnych użytkowników transmisji danych, a udział smartfonów w sprzedaży aparatów telefonicznych w tej sieci sięgnął już 77 proc.
Przychody Polkomtela w pierwszych trzech miesiącach wyniosły 1,6 mld zł, czyli o 4 proc. mniej niż rok temu. Spadek ten wynikał głównie z redukcji stawek MTR (gdyby wyeliminować ten czynnik to przychody wzrosłyby o 1 proc.).
Spółka zanotował zysk EBITDA na poziomie 729 mln zł (wzrost o 2 proc.), a jej zysk netto uplasował się na poziomie 15 mln zł.
Polkomtel od 7 maja br. jest częścią Grupy Cyfrowego Polsatu (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Mniej klientów Plusa. Przez czyszczenie bazy i odejścia niemarżowych abonentów