SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

22 mln polskich internautów na Messengerze, 15 mln na WhatsAppie. Teams popularniejszy od Zooma

Zdecydowanie najpopularniejszym komunikatorem internetowym w Polsce jest Messenger, miesięcznie przyciąga ok. 22 mln użytkowników, każdego na 6-7 godzin. Po ponad 15 mln użytkowników mają komunikatory Google’a i WhatsApp, Telegram jest dużo popularniejszy od Signala, a Teams nieznacznie wyprzedza Zooma.

Z Messengera w lipcu br. skorzystało 21,64 mln polskich internautów, co dało 72,83 proc. zasięgu. Każdy spędził w aplikacji średnio 6 godzin, 50 minut i 48 sekund - wynika z danych z badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Messenger we wszystkich tych statystykach jest liderem wśród komunikatorów internetowych, największą przewagę ma pod względem przeciętnego czasu korzystania. Na pond połowę krócej przyciągają użytkowników WhatsApp (który tak jak Messenger należy do koncernu Meta) i Discord. Pierwszy miał w lipcu 15,18 mln odwiedzających, 51,11 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 42 minuty i 57 sekund średniego czasu korzystania, a drugi - 5,04 mln użytkowników, 16,96 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 10 minut i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Platformy Google’a z tej kategorii odwiedziło natomiast 15,62 mln polskich internautów, co dało 52,58 proc. zasięgu. Każdy spędził w nich średnio godzinę, 28 minut i 16 sekund.

Teams i Zoom, służące do wideoczatów grupowych, skok popularności notowały w czasie lockdownów od wiosny 2020 do wiosny ub.r. W lipcu br. pierwsza aplikacja miała 2,28 mln użytkowników, 7,67 proc. zasięgu oraz 9 minut i 51 sekund średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego, a druga - 2,08 mln użytkowników, 7 proc. zasięgu oraz 28 minut i 28 sekund średniego czasu korzystania.

To dużo mniej niż w styczniu, gdy Zoom miał 4,54 mln odwiedzających, a klasyfikowane wówczas łącznie komunikatory Microsoftu (głównie Skype i Teams) - 9,24 mln.

W sierpniu aplikację Telegram odwiedziło 2,57 mln internautów (co dało 8,64 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po godzinie, 12 minut i 20 sekund. Signal przyciągnął 1,65 mln użytkowników (5,55 proc. zasięgu) średnio na 47 minut i 25 sekund, a Viber - 1,61 mln (5,44 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na godzinę, 22 minuty i 26 sekund.

Natomiast mobilna wersja Skype’a zanotowała 1,11 mln użytkowników, 3,75 proc. zasięgu oraz 25 minut i 35 sekund średniego czasu korzystania.

Z początkiem lipca w Mediapanelu zaktualizowano metody estymowania zasięgów. Realizujące badanie Gemius i PBI podkreślają, że w wielu przypadkach wpłynęło to na obniżenie wyników w statystykach realnych użytkowników i zasięgu.

Wszystkie komunikatory z zestawienia zanotowały miesiąc do miesiąca spadki liczby użytkowników. Najwięcej straciła platforma Teams - ubyło na niej 2,61 mln internautów (to 53,4 proc. w dół), a średni czas spędzany przez każdego zmalał o 6 minut i 54 sekundy (41,2 proc.).

Komunikatory Google’a straciły 214,2 tys. użytkowników i 58 sekund przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 1,3 i 1,1 proc. w dół), a mobilny Skype - 984,8 tys. odwiedzających oraz 7 minut i 53 sekundy średniego czasu korzystania (46,9 i 23,5 proc. w dół).

Na Messengerze przy spadku liczby internautów o 790,1 tys. (3,5 proc.) przeciętny czas spędzany przez każdego wydłużył się o 18 minut i 26 sekund (4,7 proc.), a na WhatsAppie ubyło 592,8 tys. użytkowników (3,8 proc.), za to średni czas korzystania wzrósł o 25 minut i 19 sekund (18,4 proc.).

Podobnie zmieniły się wyniki paru innych platform, przy czym każda straciła ponad 1 mln odwiedzających. Discord zanotował spadek liczby użytkowników o 1,25 mln (19,9 proc.) i wzrost przeciętnego czasu korzystania o 61 minut i 7 sekund (47,3 proc.), Telegram - spadek o 1,33 mln internautów (34,2 proc.) i wzrost średniego czasu korzystania o 24 minuty i 4 sekundy (49,9 proc.), a Viber - o 1,36 mln użytkowników (45,7 proc.) oraz 37 minut i 14 sekund średniego czasu korzystania (82,4 proc.).

Na platformie Zoom ubyło 1,08 mln internautów (34,2 proc.), a na Signalu - 1,15 mln (41,4 proc.). Równocześnie pierwsza osiągnęła wzrost średniego czasu spędzanego przez użytkownika o minutę i 50 sekund (6,9 proc.), a druga - o 2 minuty i 49 sekund (6,3 proc.).

Dołącz do dyskusji: 22 mln polskich internautów na Messengerze, 15 mln na WhatsAppie. Teams popularniejszy od Zooma

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
A
A Messenger jeszcze więcej straci jak zlikwiduje konta typu "tylko Messenger", czyli Messenger bez Facebooka. A wiem, że te konta są sukcesywnie likwidowane.
odpowiedź