SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Brazylijczycy kupili większościowy pakiet polskiej platformy e-commerce Picodi

Méliuz, brazylijska spółka e-commerce, właściciel serwisu cashback i marketplace’u oraz operator usług finansowych, nabyła 51,2 proc. akcji w spółce Picodi.com. Wartość transakcji wyniosła ponad 79,1 mln złotych (ponad 120 mln reali brazylijskich).

Jest to pierwszy zakup po tym, jak firma Méliuz weszła na giełdę w São Paulo w listopadzie 2020 roku. - Z Picodi rozmowy rozpoczęliśmy jeszcze w grudniu 2017 r. Przez ten czas zdążyliśmy poznać zespół i upewnić się, że łączy nas wspólna kultura biznesowa i że ta firma posiada niezbędne do międzynarodowej ekspansji doświadczenie - mówi Israel Salmen, CEO i założyciel Méliuz.

Picodi.com jest międzynarodową platformą e-commerce, udostępniającą użytkownikom kody rabatowe do sklepów internetowych. Serwis funkcjonuje w ponad 40 krajach w 19 językach.

- Połączenie sił z Méliuz stwarza wiele efektów synergii pomiędzy obiema firmami. Doświadczenie zespołu brazylijskiego pozwoli Picodi na szybkie poszerzenie oferty i budowę międzynarodowego cashbacku. Jak wskazują lokalne przykłady, połączone kody rabatowe i cashback świetnie odpowiadają na potrzeby konsumentów poszukujących oszczędności, a zarazem niechcących rezygnować ze swoich ulubionych marek. Nie możemy się doczekać zaoferowania naszym użytkownikom na całym świecie tej nowej usługi, szczególnie w krajach, w których jest jej brak na profesjonalnym poziomie - ocenia Szymon Dobosz, CEO Picodi.com.

Główna siedziba spółki mieści się w Krakowie, a jej zespół liczy obecnie 94 osoby.

Méliuz inwestuje w Picodi

Zgodnie z zapowiedzią, Méliuz w dalszym ciągu będzie się skupiać na rodzimym rynku, rozwijając swój marketplace, usługę finansową Méliuz Card i testując pozostałe usługi finansowe. Przedstawiciele Méliuz zapowiedzieli także zakup od aktualnych akcjonariuszy polskiej spółki pozostałych 48,8 proc. udziałów.

Przyszła transakcja jest uzależniona od osiągnięcia uzgodnionych przez spółki wyników.

- Właśnie teraz widzimy, że nasze IPO było zapowiedzią początku czegoś naprawdę wielkiego. Zakup Picodi otwiera przed nami drogę na świat, uzupełniając nasze działania w Brazylii i zapewniając wzrost na przestrzeni kolejnych 10–20 lat - stwierdził CEO Méliuz Israel Salmen.

Dołącz do dyskusji: Brazylijczycy kupili większościowy pakiet polskiej platformy e-commerce Picodi

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
a
"paszportowe brazylijczyki" :D
0 0
odpowiedź