Matched content - nowe narzędzie Google do rekomendowania treści na stronach
Koncern Google opracował i udostępnił nowe narzędzie dla platformy AdSense kierowane do wydawców stron internetowych. Matched Content ma pomagać w promowaniu na witrynie wybranych treści dla czytelników.
Na swoim blogu Google poinformował, że Matched Content jest narzędziem, dzięki któremu twórcy i wydawcy stron internetowych będą mogli zarekomendować swoim odbiorcom pokrewne pod względem tematyki materiały, zwiększyć zaangażowanie czytelników i zatrzymać ich dłużej na stronie.
Okna Matched Content zawierające krótkie zapowiedzi wybranych materiałów wraz z ilustrującą je fotografią będą pojawiały się na dole witryny zachęcając użytkowników do kliknięcia i zapoznania się z konkretną treścią.
Google wyjaśnia na blogu, że nowe narzędzie będzie szczególnie przydatne dla wydawców prowadzących serwisy składające się z wielu podstron, na których szybkie odnalezienie materiałów korespondujących z aktualnie przeglądaną witryną może być trudne dla odbiorców.
Narzędzie Matched Content jest przeznaczone dla wydawców korzystających z platformy AdSense.
Dołącz do dyskusji: Matched content - nowe narzędzie Google do rekomendowania treści na stronach
w jakimś sensie jesteśmi dumni i szczęśliwi. Kiedy ruszaliśmy w 2003 z Adkontekst było to mniej więcej w tym samym czasie, kiedy Google ruszał z Adsense, tymczasem ContentStream rozwijamy już od 2010 roku, więc chyba z wyczuwaniem trendów w Netsprincie nie jest tak źle.
Google jest zawsze super trudnym konkurentem, ale bazując na naszych doświadczeniach z rozwoju produktu wydaje nam się, że poza genialnymi algorytmami w tym przypadku bardzo dużą rolę odgrywa elastyczność rozwiązania/dostosowanie do indywidualnych potrzeb wydawcy, support, a tu zawsze lokalne rozwiązania mają przewagę. Wierzymy, że kilkuprocentowe, a czasem nawet kilkunastoprocentowe CTRy przy jednocześnie ponad 300 kampaniach content marketingowych i relatywnie wysokich CPMach dla wydawców się obronią ...