SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Matched content - nowe narzędzie Google do rekomendowania treści na stronach

Koncern Google opracował i udostępnił nowe narzędzie dla platformy AdSense kierowane do wydawców stron internetowych. Matched Content ma pomagać w promowaniu na witrynie wybranych treści dla czytelników.

Na swoim blogu Google poinformował, że Matched Content jest narzędziem, dzięki któremu twórcy i wydawcy stron internetowych będą mogli zarekomendować swoim odbiorcom pokrewne pod względem tematyki materiały, zwiększyć zaangażowanie czytelników i zatrzymać ich dłużej na stronie.

Okna Matched Content zawierające krótkie zapowiedzi wybranych materiałów wraz z ilustrującą je fotografią będą pojawiały się na dole witryny zachęcając użytkowników do kliknięcia i zapoznania się z konkretną treścią.

Google wyjaśnia na blogu, że nowe narzędzie będzie szczególnie przydatne dla wydawców prowadzących serwisy składające się z wielu podstron, na których szybkie odnalezienie materiałów korespondujących z aktualnie przeglądaną witryną może być trudne dla odbiorców.

Narzędzie Matched Content jest przeznaczone dla wydawców korzystających z platformy AdSense.

Dołącz do dyskusji: Matched content - nowe narzędzie Google do rekomendowania treści na stronach

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
adam
good bye contentstream za 3 lata?
odpowiedź
User
xxx
też się właśnie zastanawiam nad tym. Wygląda na to, że google chce najpierw przekonać wydawców adsensa, żeby sobie taki nowy placement instalowali, a jak już to zrobią, polubią, przyzwyczają się do polecania własnych treści, to czemu by za jakiś czas nie wpuścić tam obcych treści za pieniądze...ma to sens. i jest to jakiś ratunek dla programu adsense.
odpowiedź
User
Artur Banach
@adam, dzięki za pamięć o ContentStream ;)
w jakimś sensie jesteśmi dumni i szczęśliwi. Kiedy ruszaliśmy w 2003 z Adkontekst było to mniej więcej w tym samym czasie, kiedy Google ruszał z Adsense, tymczasem ContentStream rozwijamy już od 2010 roku, więc chyba z wyczuwaniem trendów w Netsprincie nie jest tak źle.

Google jest zawsze super trudnym konkurentem, ale bazując na naszych doświadczeniach z rozwoju produktu wydaje nam się, że poza genialnymi algorytmami w tym przypadku bardzo dużą rolę odgrywa elastyczność rozwiązania/dostosowanie do indywidualnych potrzeb wydawcy, support, a tu zawsze lokalne rozwiązania mają przewagę. Wierzymy, że kilkuprocentowe, a czasem nawet kilkunastoprocentowe CTRy przy jednocześnie ponad 300 kampaniach content marketingowych i relatywnie wysokich CPMach dla wydawców się obronią ...
odpowiedź