Marzec 2008: rośnie sprzedaż Super Expressu, duży spadek GazetyWyborczej
W marcu 2008 roku spadła sprzedaż sześciu dziennikówogólnopolskich: "Faktu", "GW","Rz", "Przeglądu Sportowego" i "PulsuBiznesu", ale zdecydowania najwięcej stracił "Dziennik". Naprzeciwnym biegunie znalazły się "Super Express", "Gazeta Prawna" i"Parkiet".
Liderem sprzedaży ogółem dzienników ogólnopolskich pozostaje"Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety wmarcu 2008 r. wyniosła 531 800 egz., czyli 2,23 o proc. mniej niż wanalogicznym okresie 2007 roku - wynika z najnowszych danychZwiązku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portalWirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej"(Agora) wyniosła 419 033 egz. Jest to wynik o 9,78 proc. gorszy niżw marcu 2007 roku.
Na trzecie miejsce awansował "Super Express" (Murator), którypodniósł swoją sprzedaż o 3,63 proc. do 207 418 egz.
Dalej znalazła się "Rzeczpospolita" (Presspublica) ze średniąsprzedażą ogółem wynoszącą 139 206 egz. (spadek o 5,03 proc.)
Na piątą pozycję z trzeciej spadł "Dziennik" (Axel SpringerPolska), który zanotował największy spadek sprzedaży wśródwszystkich gazet codziennych - zmniejszyła się ona aż o 35,22 proc.W marcu br. tytuł sprzedawał się w ilości 136 706 egz.
Tytuł | ||||
Marzec | ||||
2008 | 2007 | |||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Fakt | 718 676 | 531 800 | 725 164 | 543 934 |
GazetaWyborcza | 589 303 | 419 033 | 632 390 | 464 476 |
SuperExpress | 359 621 | 207 418 | 329 770 | 200 146 |
Rzeczpospolita | 231 419 | 139 206 | 214 466 | 146 583 |
Dziennik | 267 041 | 136 706 | 325 492 | 211 034 |
GazetaPrawna | 107 849 | 73 234 | 113 918 | 72 828 |
PrzeglądSportowy | 124 950 | 66 465 | 119 746 | 68 120 |
PulsBiznesu | 30 116 | 19 813 | 31 029 | 20 493 |
Parkiet | 27 185 | 11 860 | 26 997 | 11 836 |
W marcu br. w porównaniu z lutym br. wzrosła sprzedaż jedynie"Faktu", "Pulsu Biznesu" i "Parkietu". Pozostałe tytuły zanotowałyspadki - najwięcej także stracił "Dziennik".
Tytuł | 2008 | |||
Marzec | Luty | |||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Fakt | 718 676 | 531 800 | 694 998 | 522 396 |
GazetaWyborcza | 589 303 | 419 033 | 584 058 | 436 404 |
SuperExpress | 359 621 | 207 418 | 353 833 | 228 250 |
Rzeczpospolita | 231 419 | 139 206 | 222 258 | 143 188 |
Dziennik | 267 041 | 136 706 | 266 494 | 157 352 |
GazetaPrawna | 107 849 | 73 234 | 120 824 | 82 258 |
PrzeglądSportowy | 124 950 | 66 465 | 123 641 | 68 318 |
PulsBiznesu | 30 116 | 19 813 | 29 909 | 19 697 |
Parkiet | 27 185 | 11 860 | 27 167 | 11 682 |
Dołącz do dyskusji: Marzec 2008: rośnie sprzedaż Super Expressu, duży spadek GazetyWyborczej