SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Lipcowy Megapanel: Google ma 16,45 mln użytkowników, Facebook 7 mln

W lipcu br. serwisy Google odwiedziło prawie 16,5 mln polskich internautów – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. Zasięg Facebooka wzrósł do 7 mln użytkowników.

W lipcu br. z serwisów Google skorzystało 16,45 mln polskich internautów, czyli o prawie 200 tys. więcej niż miesiąc wcześniej – wynika z najnowszych danych z badania Megapanel PBI/Gemius opracowanego przez portal Wirtualnemedia.pl. W bieżącym roku tylko w kwietniu Google miało w naszym kraju minimalnie większy zasięg (więcej na ten temat), kiedy to w związku z katastrofą smoleńską wszystkie serwisy z informacjami zanotowały podwyższony ruch.

Z kolei serwisy Onet.pl odwiedziło ponad 100 tys. internautów mniej niż w czerwcu. Grupy witryn z trzech kolejnych miejsc w zestawieniu zanotowały podobne wyniki jak miesiąc wcześniej. Za to strony Gazeta.pl straciły w porównaniu z czerwcem ok. 450 tys. użytkowników, przez co spadły z piątego miejsca na siódme.

Natomiast kolejny znaczący wzrost zasięgu zanotował Facebook – w lipcu odwiedziło go 7,13 mln polskich internautów, czyli o ponad 700 tys. więcej niż miesiąc wcześniej. Wtedy po raz pierwszy nieznacznie zmniejszyła się w skali miesiąc do miesiąca liczba użytkowników tej witryny w naszym kraju (więcej na ten temat). Teraz jednak okazuje się, że to tylko krótkie zahamowanie wzrostowej tendencji Facebooka w Polsce.
 

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg audyt
site-centric
1Grupa Google16 446 86493,15% 
2Grupa Onet.pl12 863 10572,85%tak
3Grupa nasza-klasa.pl12 141 05268,76% 
4Grupa Wirtualna Polska11 719 54366,38%tak
5Grupa Allegro.pl11 194 75363,40%tak
6youtube.com10 768 83260,99% 
7Grupa Gazeta.pl10 736 43460,81%tak
8Grupa Interia.pl10 713 95060,68%tak
9Grupa O2.pl9 941 95656,31%tak
10Grupa Wikipedia7 710 94043,67% 
11facebook.com7 130 80240,39% 
12Grupa Mozilla7 014 10239,73% 
13Grupa GG Network5 769 89332,68%tak
14Grupa Microsoft4 805 28327,22% 
15Grupa Polskapresse4 436 65325,13%tak
16Grupa Axel Springer4 330 38824,53%tak
17Grupa Pf.pl4 099 42723,22% 
18Grupa Money.pl4 036 78422,86%tak
19Grupa Infor3 950 49822,37%tak
20Grupa Spolecznosci.pl3 905 93322,12% 


Wśród witryn objętych audytem site-centric spadek zasięgu stron Gazeta.pl spowodował ich przesunięcie się w dół o jedno miejsce. Natomiast serwisy Inforu straciły w porównaniu z czerwcem 400 tys. użytkowników i zostały zepchnięte z dziesiątego miejsca przez witryny Money.pl. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp.nazwazasięg użytkownicy
(real users)
audyt
site-centric
1Grupa Onet.pl72,85%12 863 105tak
2Grupa Wirtualna Polska66,38%11 719 543tak
3Grupa Allegro.pl63,40%11 194 753tak
4Grupa Gazeta.pl60,81%10 736 434tak
5Grupa Interia.pl60,68%10 713 950tak
6Grupa O2.pl56,31%9 941 956tak
7Grupa GG Network32,68%5 769 893tak
8Grupa Polskapresse25,13%4 436 653tak
9Grupa Axel Springer24,53%4 330 388tak
10Grupa Money.pl22,86%4 036 784tak
11Grupa Infor22,37%3 950 498tak
12Grupa Pino.pl20,15%3 558 492tak
13Grupa TVN18,49%3 265 194tak
14dobreprogramy.pl18,04%3 185 981tak
15Grupa Murator18,01%3 179 035tak
16Grupa Media Regionalne17,95%3 169 548tak
17Grupa Edipresse.pl16,31%2 879 452tak
18filmweb.pl16,25%2 869 225tak
19Grupa Pkt.pl16,20%2 860 770tak
20Grupa Spilgames15,39%2 717 875tak*


Coraz więcej internautów przyzwyczaiło się do zmiany nazwy i domyślnej domeny przez serwis Nk.pl (dawniej Nasza-klasa.pl). W lipcu nowy adres witryny wpisywało do przeglądarek dwa razy więcej użytkowników niż stary. 

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy
(real users)
zasięg audyt
site-centric
1google.pl15 737 24989,13% 
2nk.pl12 108 49568,58% 
3onet.pl11 904 02067,42%tak
4youtube.com10 768 83260,99% 
5google.com10 647 51160,30% 
6wp.pl10 601 63760,04%tak
7allegro.pl10 569 25759,86%tak
8interia.pl8 090 95745,82%tak
9wikipedia.org7 579 49242,93% 
10gazeta.pl7 265 51341,15%tak
11facebook.com7 130 80240,39% 
12mozilla.com6 935 41139,28% 
13nasza-klasa.pl5 971 53433,82% 
14zumi.pl4 692 92926,58%tak
15wrzuta.pl4 673 50026,47%tak
16o2.pl4 557 10125,81%tak
17otomoto.pl4 055 93022,97%tak
18pf.pl3 951 66422,38% 
19ceneo.pl3 790 05721,47%tak
20orange.pl3 694 60320,93% 


Czołowe grupy serwisów zanotowały spadki liczby odsłon. W witrynach Allegro.pl wykonano ich prawie 150 mln mniej niż w czerwcu, na stronach Onet.pl – ok. 40 mln mniej, a w serwisach Wirtualnej Polski – ok. 80 mln mniej.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych
audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy
(real users)
audyt
site-centric
1Grupa Allegro.pl4 182 528 09311 194 753tak
2Grupa Onet.pl2 686 866 26612 863 105tak
3Grupa Wirtualna Polska2 228 125 46211 719 543tak
4Grupa Interia.pl1 101 725 56410 713 950tak
5Grupa O2.pl1 055 312 7559 941 956tak
6Grupa Gazeta.pl971 803 03010 736 434tak
7Grupa Spilgames218 233 8402 717 875tak*
8poszkole.pl216 889 2111 607 382tak
9Grupa GG Network159 313 7025 769 893tak
10grono.net149 732 0711 878 273tak


W lipcu serwisy Onet.pl przyciągały użytkowników na najdłuższy czas zarówno ogółem, jak i w przeliczeniu na jednego real usera.
Pod tym drugim względem portal wyprzedził Wirtualną Polskę, wracając na pozycję lidera. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych
audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)audyt
site-centric
1Grupa Onet.pl66 829 913,8805:11:4412 863 105tak
2Grupa Wirtualna Polska59 563 625,8605:04:5711 719 543tak
3Grupa Allegro.pl43 160 650,3503:51:2011 194 753tak
4Grupa Interia.pl34 671 723,8303:14:1010 713 950tak
5Grupa O2.pl27 304 618,2102:44:479 941 956tak
6Grupa Gazeta.pl20 345 221,0101:53:4210 736 434tak
7Grupa GG Network8 634 716,3001:29:475 769 893tak
8Grupa Spilgames5 491 082,7702:01:132 717 875tak*
9Grupa Eska4 043 584,7103:04:431 313 431tak
10Grupa Eurozet3 150 821,6304:39:07677 304tak
11Grupa TVN2 461 767,8500:45:143 265 194tak
12poszkole.pl2 190 665,5001:21:461 607 382tak
13grono.net1 751 549,1300:55:571 878 273tak
14joemonster.org1 576 272,9901:25:221 107 970tak
15targeo.pl1 569 051,6801:07:521 387 012tak
16Grupa Polskapresse1 390 943,6700:18:494 436 653tak
17filmweb.pl1 296 571,0000:27:072 869 225tak
18Grupa Media Regionalne1 176 922,2300:22:173 169 548tak
19Grupa G+J Polska1 109 341,6100:24:522 675 902tak
20nokaut.pl1 082 512,8300:27:292 363 981tak


Gadu-Gadu osiągnęło podobne wyniki jak w czerwcu (więcej na ten temat), podczas gdy Skype i Windows Media Player straciły po ok. 100 tys. użytkowników. Nieco mniejszy spadek popularności zanotowała Ipla. 

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego*
lp.nazwazasięgaktywne programy*audyt
site-centric
1Komunikator Gadu-Gadu37,94%6 699 030tak
2Komunikator Skype25,18%4 446 083 
3Windows Media Player24,52%4 329 063 
4Winamp15,96%2 818 444 
5Ipla13,06%2 305 659 
6OpenFM6,39%1 127 858 
7RealPlayer4,12%728 213 
8Aplikacja Google Desktop3,18%561 772 
9Komunikator Tlen.pl2,83%500 274tak
10Komunikator Windows Live Messenger2,70%477 253 
11VLC media player1,53%269 285 
12QuickTime1,25%220 878 
13iTunes1,25%220 861 
14Google Earth1,16%204 008 
15BestPlayer1,00%177 317 
16Komunikator AQQ0,99%175 203tak
17GOM Player0,61%107 815 
18AIMP0,59%104 332 
19KMplayer0,46%81 501 
20Foobar20000,45%78 895 

Liczebność próby: N= 14 466. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

* Aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.
 

Dołącz do dyskusji: Lipcowy Megapanel: Google ma 16,45 mln użytkowników, Facebook 7 mln

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Andrzej
Ważne jest, ażeby platformy społeczne były liberalne - żeby można na nich było wyrazić wszystkie myśli i uczucia jakie człowiek ma do wypowiedzenia! Bez ograniczania lub ramek jakie są gdzie indziej..... Za to włażnie Facebook*a lubię;))
odpowiedź
User
Camillo
Ja osobiście jestem za wspieraniem początkujących graczy. Ostatnio powstało parę ciekawych projektów. np portal aukcyjny http://www.aukcjusz.pl
odpowiedź