Kompania Piwowarska w kampanii #Efekt1butelki zachęca do oddawania butelek zwrotnych
Kompania Piwowarska w nowej kampanii edukacyjnej zwraca uwagę na ten problem nie wyrzucania butelek zwrotnych do kosza na śmieci, zachęca konsumentów do oddawania ich przekonując, że każda sztuka ma znaczenie.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/KompaniaPiwowarska_efekt1butelki-655.jpg)
Kampania edukacyjna "Efekt1butelki "ma zwrócić uwagę odbiorców na ten problem i uświadomić im, że każda oddana butelka ma znaczenie. Kompania Piwowarska po raz kolejny zachęca konsumentów by ze względu na dobro środowiska właściwie korzystali z opakowań wielokrotnego użytku.
Wędzikowska i Vienio promują oddawanie butelek zwrotnych
Firma zaangażowała do kampanii mikro i nanoinfluencerów, którzy będą promować oddawanie butelek, a także Malwinę Wędzikowską i Vienia, którzy pokażą, jak wygląda proces zwrotu butelki.
Na potrzeby kampanii został wygenerowany hasztag #efekt1butelki, którym jest oznaczona komunikacja w mediach społecznościowych firmy. W ramach kampanii zaplanowano także działania edukacyjne skierowane do pracowników Kompanii Piwowarskiej.
– W kampanii "Efekt1butelki" po raz kolejny zwracamy uwagę na problem nieoddawania butelek zwrotnych. Przyczyn tego stanu jest kilka. Przede wszystkim to brak świadomości społecznej i konsekwentnej edukacji w tym obszarze. Wybierając piwo w szklanej butelce zwrotnej konsumenci są przekonani, że to opakowanie jest przyjazne środowisku. I mają rację, ale częściowo. Ważne jest to, co zrobią z tym opakowaniem później. Nasze tegoroczne działania komunikują, że najlepszym rozwiązaniem dla szklanej butelki jest jej zwrot i ponowne wprowadzenie do obiegu - mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.
Kompania Piwowarska co roku sprzedaje w opakowaniach zwrotnych ok. 45% swojego piwa. Butelka zwrotna może być ponownie napełniona nawet 20 razy, pod warunkiem, że zostanie oddana i wróci do browaru.
Tymczasem każdego roku w Polsce nie wraca z rynku ok. 110 mln butelek, co oznacza, że trzeba w ich miejsce zakupić nowe. To niepotrzebne zużycie surowców do produkcji szkła, dodatkowa emisja CO₂ oraz więcej odpadów szklanych.
Partnerem projektu jest Interseroh. Za koncepcję i realizację kampanii odpowiada agencja 38 Content Communication, za działania z influencerami BrandLift.
Dołącz do dyskusji: Kompania Piwowarska w kampanii #Efekt1butelki zachęca do oddawania butelek zwrotnych