Komercyjne radio napędza sprzedaż muzyki
Największy wpływ przy odkrywaniu nowej muzyki i zachęcaniu do jejkupowania ma radio.
Z badania przeprowadzonego przez reprezentującą brytyjskiekomercyjne stacje radiowe organizację RadioCentre wynika, że 56procent respondentów odkrywa nową muzykę przeważnie w radiu -informuje serwis Brand Republic.
Dla porównania, 17 procent badanych stwierdziło, że ich głównymźródłem jest tutaj internet, a tylko 13 procent wskazało natelewizję.
68 procent respondentów stwierdziło również, że słuchanie muzykiw radiu zachęciło ich do jej zakupu, podczas gdy w przypadkuinternetu wskaźnik ten wyniósł 24 procent, a w przypadku telewizji22 procent.
71 procent badanych przyznało także, że radio pozwoliło impoznać artystę, o którego twórczości nie dowiedzieliby się nigdzieindziej.
Badanie RadioCentre pokazuje również, że przy podejmowaniudecyzji o zakupie muzyki, radio i internet pełnią wspólnie ważnąrolę. 57 procent respondentów pobrało z sieci dany utwór po tym jakusłyszało go w radiu, 45 procent przed zakupem muzyki szukało jejna stronach typu MySpace, a 44 procent odwiedziło witrynę stacjiradiowej szukając tytułu wcześniej usłyszanego nagrania.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Komercyjne radio napędza sprzedaż muzyki