SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kobiety jako wynalazcy w kampanii Microsoftu (wideo)

Z okazji Dnia Kobiet Microsoft postanowił przypomnieć, że w historii ludzkiej cywilizacji ważne wynalazki nie były jedynie dziełem mężczyzn. Przywołał więc nazwiska kilku kobiet, których inwencja miała wpływ na rozwój ludzkości.

Kampania zatytułowana „Make What's Next” została przygotowana przez agencję  m:united i składa się z czterech spotów.

W pierwszym z nich dziewczynki w szkole są proszone o wymienienie nazwisk znanych wynalazców. Odpowiedź nie sprawia dzieciom problemów - padają nazwiska Franklina, Edisona czy Tesli. Znacznie gorzej jest jednak w drugiej części spotu, gdy te same dziewczynki mają wskazać znane wynalazczynie w historii ludzkości. Tutaj nie pada żadne nazwisko, a jedna z dziewczynek przyznaje, że w szkole słyszała dotąd jedynie o wynalazcach - mężczyznach.

Na koniec Microsoft w swoim spocie wymienia kobiety, których odkrycia i wynalazki były znaczące w naszej historii, i bez których ludzkość byłaby dzisiaj w zupełnie innym cywilizacyjnie miejscu niż jest.

Uzupełnieniem kampanii są trzy kolejne filmiki, które przypominają postaci Yvonne Brill, która brała udział w konstruowaniu silników rakietowych, Ady Lovelace, twórczyni pierwszego algorytmu komputerowego, czy Tabithy Babbit, wynalazczyni piły tarczowej.

Kampania „Make What's Next” będzie obecna w telewizji, internecie i mediach społecznościowych w 35 krajach na świecie.

Dołącz do dyskusji: Kobiety jako wynalazcy w kampanii Microsoftu (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl