SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kobieta z pilotem

W 2008 roku statystyczna Polka powyżej 16. roku życia przeznaczyłana oglądanie telewizji średnio 3 godz. 48 min. dziennie. To o ponad21 minut więcej w porównaniu do mężczyzn w tym samym wieku.

Z analizy elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej (badanietelemetryczne), realizowanego przez TNS OBOP od 1997 wynika, że odpoczątku prowadzenia pomiaru kobiety poświęcają na oglądanietelewizji więcej czasu niż mężczyźni. Co roku średni dzienny czas,jaki kobiety powyżej 16. roku życia przeznaczają na oglądanietelewizji, jest o co najmniej kilka minut dłuższy niż w przypadkumężczyzn. Największa różnica - średnio aż 26 minut dziennie - miałamiejsce w 2007 roku.

Najwięcej czasu kobiety przeznaczają na oglądanie stacji TVP1 (wokresie marzec 2008 - luty 2009 r. - 24% całkowitego czasuspędzonego przez telewizorem). Kolejne miejsca zajmują stacje TVP2,TVN oraz Polsat. W przeciwieństwie do kobiet, mężczyźni w tym samymokresie chętniej niż TVN wybierali Polsat.

Stacjami charakteryzującymi się największą przewagą widownikobiecej w stosunku do męskiej są: Mezzo, Zone Romantica orazJimJam. Dla porównania, stacjami o najbardziej męskiej widowni wtym samym okresie były Sport Klub+, Canal+ Sport2 oraz PatioTV.

Analiza czterech najpopularniejszych stacji (TVP1, TVP2, Polsati TVN) pokazuje, że kobiety najwięcej czasu przeznaczają naoglądanie seriali: w okresie 01.03.2008 - 28.02.2009 jedną czwartą(24%) czasu spędzonego na oglądaniu tych stacji kobiety poświęciływłaśnie na seriale. Przez kolejne 19% czasu kobiety oglądały filmy,a 13% przeznaczyły na rozrywkę. Dla porównania mężczyźni w tymsamym okresie najwięcej czasu przeznaczyli na oglądanie filmów(23%), na drugim miejscu znalazły się seriale (20% czasu).

Najchętniej oglądanym programem wśród kobiet był serial "M jakmiłość". Średnia widownia premierowych odcinków programu wyniosła4,9 mln kobiet (średnio 61% kobiet oglądających telewizję w czasieemisji serialu wybierało stację, na której był on nadawany).Kolejne miejsca w rankingu zajęły zmagania polskiej reprezentacji wpiłce nożnej z drużynami Austrii i Niemiec podczas MistrzostwEuropy.

"Chociaż kobiety przeznaczają dziennie na oglądanie telewizjiwięcej czasu niż mężczyźni, jest również w ciągu doby pora bardziejmęska - między północą a 6 rano przed telewizorem zasiada większyodsetek mężczyzn niż kobiet. Warto także zauważyć, że kobietyznacznie chętniej niż mężczyźni oglądają kanały dziecięce razem zpociechami - świadczy o tym wysoki wskaźnik affinity w grupiekobiet 16+ dla stacji typowo dziecięcych, takich jak choćby JimJam,Jetix Play czy MiniMini" - komentuje Dariusz Rocki, głównyspecjalista ds. obsługi klienta telemetrycznego TNS OBOP.



Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnejprowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: 3071 osób powyżej4 roku życia, bez uwzględnienia widowni gościnnej.

Dołącz do dyskusji: Kobieta z pilotem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl