SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Instytut Monitorowania Mediów z nową usługą. Bazuje na sztucznej inteligencji

Instytut Monitorowania Mediów wprowadza nową funkcjonalność o nazwie Brief AI, która bazuje na sztucznej inteligencji. W ramach usługi klienci otrzymują podsumowanie materiałów, jakie pojawiły się w mediach w kontekście fraz zleconych do monitoringu.

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Funkcjonalność Brief AI i umożliwia zapoznanie się z wygenerowanym automatycznie podsumowaniem publikacji na temat marki klienta czy jej produktów/usług.

Nowe rozwiązanie jest elementem przeglądów mediów, które w formie wiadomości pocztowych dystrybuowane są na skrzynki e-mail klientów IMM. W przeglądach każdorazowo pojawia się pełna lista publikacji na zdefiniowane frazy z wybranego przez danego użytkownika zakresu czasowego (np. przeglądy dzienne, tygodniowe itd.). W przypadku dużej liczby publikacji zapoznanie się z pełną listą materiałów i samodzielna analiza zagadnień pochłaniają wiele czasu - podano wkomunikacie

W ramach funkcji Brief AI sztuczna inteligencja „skanuje” wszystkie materiały redakcyjne i na tej podstawie tworzy automatyczne podsumowanie tematów, które jest widoczne nad listą publikacji w przeglądzie mediów.

Zobacz: Raport: tekst Onetu o taśmach Obajtka hitem zasięgowym marca

Nowa funkcja skraca czas znalezienia informacji

- Stworzyliśmy Brief AI, żeby wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Wielu z nich każdego dnia otrzymuje w przeglądach kilkadziesiąt czy nawet kilkaset materiałów. Dzięki nowej funkcji skraca się czas, jaki do tej pory poświęcali na zapoznanie się z zawartością przeglądu. Ponadto Brief AI kieruje uwagę klientów na tematy najczęściej poruszane w mediach - bez konieczności przeglądania indywidualnie każdego materiału. Automatyzacja procesu tworzenia tego typu streszczeń dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji pozwala nam udostępniać tę funkcję na szeroką skalę - wyjaśnia Agata Andruszkiewicz, członkini zarządu IMM, która koordynuje prace działu IT.

Usługa Brief AI będzie dostępna dla wszystkich klientów IMM bez dodatkowych opłat. Warunkiem widoczności automatycznych streszczeń jest liczba minimum 50 materiałów w danym przeglądzie mediów. Sztuczna inteligencja tworzy podsumowania w oparciu o wiele wskaźników (w tym również autorskich parametrów IMM) takich jak m.in. zasięg, ekwiwalent reklamowy czy moc. Nowa funkcjonalność jest wdrażana sukcesywnie u klientów IMM od 21 maja br.

Brief AI to nie pierwsza funkcja oparta na sztucznej inteligencji, którą stworzyli eksperci spółek z Grupy IMM. Rozwiązaniem, nad którym prace zakończyły się w 2023 roku, jest Crisis Detector, czyli system automatycznego rozpoznawania w mediach sygnałów o potencjalnych sytuacjach kryzysu wizerunkowego.

Jak podano w komunikacie, obecnie zespół naukowców, analityków i deweloperów pracuje też nad systemem, który ma automatycznie grupować na platformie IMM publikacje medialne pod względem tematów oraz szeregować materiały według ich istotności dla konkretnego użytkownika. Rozpoznana przez sztuczną inteligencję skala istotności będzie stanowić element budowania indywidualnego profilu użytkownika.  Oznacza to, że system będzie „uczyć się” tego, jak dana osoba korzysta z narzędzia, i w konsekwencji układać informacje w optymalny dla niej sposób. Celem tego rozwiązania jest dopasowanie jakości produktu (monitoringu mediów) do indywidualnych preferencji danego klienta.

Dzięki wdrożeniu tej funkcji użytkownicy mają mieć pewność, że kluczowe informacje zostaną właściwie wyeksponowane na platformie IMM i będą dla nich widoczne w pierwszej kolejności. Prace nad projektem potrwają do końca 2025 roku.

Dołącz do dyskusji: Instytut Monitorowania Mediów z nową usługą. Bazuje na sztucznej inteligencji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl