SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

IMM: Onet nadal liderem rankingu opiniotwórczych mediów, awans „Rzeczpospolitej”

Czerwcowe zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów po raz kolejny otwiera Onet. Na drugie miejsce awansuje „Rzeczpospolita”, a podium uzupełnia TVN24. 

W czerwcu dziennikarze najchętniej powoływali się na informacje przekazywane przez Onet. Liczba blisko 4,8 tys. cytowań pozwoliła redakcji portalu utrzymać pozycję lidera.

Na drugie miejsce zestawienia awansowała „Rzeczpospolita”. Dziennik cytowano niemal 3,6 tys. razy.

Podium zamyka TVN24. Na informacje podawane przez stację powołano się niemal 3,5 tys. razy.

O osiem pozycji awansowało TVP Sport, skok notuje także Polsat. Do pierwszej dziesiątki najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych w czerwcu dołącza „Puls Biznesu”.

Onet najczęściej cytowany w internecie

Podobnie jak ranking ogólny, zestawienie kategorii mediów internetowych otwiera Onet. Za nim plasuje się Wirtualna Polska. Na materiały dziennikarzy WP inne redakcje powołały się niespełna 3,1 tys. razy. Podium zestawienia zamyka portal Interia. W ubiegłym miesiącu informacje redakcji były cytowane blisko 1,7 tys. razy.

W pierwszej dziesiątce czerwcowego zestawienia znalazły się Wirtualnemedia.pl, cytowane 745 razy.


Prasa: „Rz” liderem

Najczęściej cytowanym tytułem prasowym w czerwcu ponownie została Rzeczpospolita. Na drugim miejscu zestawienia plasuje się „Gazeta Wyborcza” z liczbą niemal 3,2 tys. wzmianek.  W czerwcu podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych zamyka „Fakt” z ponad 2,2 tys. cytowań.

Roszady nastąpiły na podium zestawienia tygodników i dwutygodników: na pierwsze miejsce awansował magazyn „Viva”.Drugie miejsce, dzięki awansowi o jedną lokatę, zdobywa „Wprost” (400 cytowań). Trzecie miejsce, za sprawą awansu o dwie pozycje, przypada „Polityce”. Dziennikarze innych mediów powoływali się na informacje przekazywane przez redakcję 369 razy.

W kategorii miesięczników listę w czerwcu otwiera „Forbes”. Magazyn wyprzedza „Perspektywy” i „Press”.

TVP Sport awansuje na podium stacji telewizyjnych

W czerwcu pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych zajmuje TVN24. Na stację powołano się blisko 3,5 tys. razy. Druga lokata należy do TVP Sport. Niemal 2,3 tys. cytowań zapewniło stacji również awans o dwie pozycje. Ostatnie miejsce zestawienia z liczbą ponad 2,3 tys. cytowań przypada Polsat News.

Czerwcowy ranking najczęściej cytowanych stacji radiowych otwiera RMF FM z blisko 2,3 tys. wzmianek. Drugie miejsce zestawienia należy do Radia ZET. Stację cytowano niemal 2,2 tys. razy. W TOP 3 stacji radiowych z liczbą 921 powołań znalazł się także Program I Polskiego Radia.

Money znów liderem portali ekonomiczno-biznesowych

W czerwcu Money ponownie znalazło się na czołowym miejscu podium najbardziej opiniotwórczych portali o tematyce ekonomiczno-biznesowej. Dzięki 698 cytowaniom redakcji udało się utrzymać pozycję lidera, przed Business Insider i Bankierem.

Wśród prasy o tematyce ekonomiczno-biznesowej liderem pozostaje „Rzeczpospolita”. Na drugim miejscu jest „Dziennik Gazeta Prawna”. Na trzecie miejsce dzięki 532 wzmiankom awansował „Puls Biznesu”.

TVP Sport na czele zestawienia mediów o tematyce sportowej

Pierwsze miejsce rankingu mediów o tematyce sportowej należy do TVP Sport. Informacje przekazywane przez stację wzmiankowano blisko 2,3 tys. razy. Drugie miejsce po raz kolejny zajmuje portal Meczyki.pl. Treści tego sportowego medium inne redakcje cytowały niemal 1,2 tys. razy. 

Czerwcowe podium z liczbą 683 cytowań zamykają Sportowe Fakty WP.

Podium rankingu mediów regionalnych

„Gazeta Krakowska” ponownie otwiera podium mediów regionalnych. W czerwcu dziennik zacytowano 306 razy. Na drugie miejsce awansował „Głos Wielkopolski”. Podium zamyka Radio Poznań z liczbą 163 cytowań.
 

Cyfrowy Polsat dołącza do TOP 3 najbardziej opiniotwórczych wydawnictw Pozycja lidera w zestawieniu wydawnictw po raz kolejny przypada Ringier Axel Springer Polska. Drugą lokatę zajmuje Agora. Redakcje należące do tego wydawnictwa. Na trzecie miejsce podium wydawnictw awansuje Cyfrowy Polsat.

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 62 388 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1 – 30 czerwca 2024 roku. 

Dołącz do dyskusji: IMM: Onet nadal liderem rankingu opiniotwórczych mediów, awans „Rzeczpospolitej”

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
opinia
Opinotwórczy czyli tworzymy opinie zamiast rzetelnie inforomwac cóz taki model biznesu czyli ogłupiania przez 24 godziny i sprzedawanie podprogowej propagandy dla wlasnych celów
2 2
odpowiedź
User
fakt
Opinotwórczy czyli tworzymy opinie zamiast rzetelnie inforomwac cóz taki model biznesu czyli ogłupiania przez 24 godziny i sprzedawanie podprogowej propagandy dla wlasnych celów


W "opiniotwórczości" chodzi o to, że informacje danego medium są często cytowane. Jak Onet napisze, że ktoś w Poznaniu dostał kosę między żebra i zacytuje to Interia, to wtedy Onetowi liczy się to do "opiniotwórczości". Komentujesz coś o czym nie masz pojęcia
0 2
odpowiedź
User
Grecja
To nie jest ranking opiniotwórczości, lecz cytowalności. To coś zupełnie innego.
1 0
odpowiedź