SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa Onet-RAS Polska testuje facebookowy system komentarzy. „Dobrze wpływa na jakość dyskusji”

W serwisach Grupy Onet-RAS Polska, na czele z portalem Onet.pl, testowo wdrażany jest system komentarzy oparty na profilach z Facebooka. - Będziemy obserwować jego wpływ na parametry serwisów, nie wykluczamy, że w przyszłości będziemy testować i korzystać także z innych rozwiązań obsługujących komentarze - zaznacza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Paweł Jurek, dyrektor zarządzający segmentem Onet.

Facebookowy system komentarzy wprowadzono już na portalach Onet.pl i Fakt.pl oraz w wielu serwisach tematycznych Grupy Onet-RAS Polska, m.in. Przegladsportowy.pl, Businessinsider.com.pl, Auto-swiat.pl i Noizz.pl.

Poprzednie systemy komentowania nadal działają natomiast m.in. na Newsweek.pl, Plejada.pl i Komputerswiat.pl.

- Już od kilku miesięcy prowadzimy w Onecie testy różnych rodzajów wtyczek obsługujących komentarze. Zaletą mechanizmów Facebookowych jest to, że użytkownicy publikują treści pod własnym imieniem i nazwiskiem, co zwykle dobrze wpływa na jakość dyskusji, dodatkowo mogą także publikować komentarze od razu na swoim prywatnym profilu. Jesteśmy obecnie w czasie wdrażania tego rozwiązania w kolejnych serwisach - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Jurek, dyrektor zarządzający segmentem Onet.

- Będziemy obserwować o wpływ tego rozwiązania na parametry serwisów, nie wykluczamy, że w przyszłości będziemy testować i korzystać także z innych rozwiązań obsługujących komentarze. Zwłaszcza że dotychczasowe testy wykazały, że rodzaj forum nie ma wpływu na zaangażowanie użytkowników, a liczba odsłon generowanych przez fora jest tylko ułamkiem oglądalności kluczowych serwisów - dodał Jurek.

Grupa Onet-RAS Polska już wiele miesięcy temu wprowadziła w swoich serwisach jednoodsłonowe galerie zdjęć. Pod koniec 2016 roku wydawca zaczął natomiast blokować dostęp do wielu treści tekstowych (m.in. części strony głównej Onetu) internautów z włączonymi adblockami.

Według badania Gemius/PBI w styczniu br. strony i aplikacje internetowe Grupy Onet-RAS Polska zanotowały 21,75 mln realnych użytkowników i 3,34 mld odsłon, a sam portal Onet.pl - 18,28 mln użytkowników i 2 mld odsłon.

Dołącz do dyskusji: Grupa Onet-RAS Polska testuje facebookowy system komentarzy. „Dobrze wpływa na jakość dyskusji”

98 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polak
Żeby to nie był ich gwóźdź do trumny, bo ludzie przyzwyczają się komentować newsy facebookiem, facebook puści własne newsy i onet zostanie bez użytkowników, bo ci będą już komentować i czytać tylko na facebooku. Niby piszą ostatnio, że coraz więcej mediów chce walczyć z dominacją facebooka, a tu taki uzależnianie się. Dziwne.
0 0
odpowiedź
User
BigO
Wszedłem przed paroma dniami na onet, jakiś artykuł mnie zaciągnął tam, odblokowałem adblocka, aby zobaczyć, patrzę w komentarzach facebook. Zdziwiła mnie ta zmiana, ale i ucieszyła. Komentujące profile ze zdjęciami to w 80% grażyny, janusze i emeryci trącący prl-em (do zwykłych emerytów nic nie mam). Od razu wiadomo, co sądzić o takim komentarzu. Wiele najeżdżało na Polskę, nie wiem czy robią tak od zawsze, czy odkąd pis przejął władzę.
0 0
odpowiedź
User
sin
Koniec z anonimowością komentarzy oznacza upadek serwisu. Obserwuję to wszędzie. Pa, Onet!
0 0
odpowiedź