SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google rzuca wyzwanie Amazonowi: opcja „Kup” w Google Shopping

W najbliższym czasie koncern Google zamierza zastosować w swoim serwisie Google Shopping przycisk „Kup” i wprowadzić opcję 2-dniowej dostawy towarów. Chce stworzyć konkurencję dla Amazona.

Informacje na temat planów Google podał dziennik „The Wall Street Journal”, opierając się na źródłach zbliżonych do kierownictwa koncernu. Według nich firma z Mountain View prowadzi obecnie konsultacje ze sprzedawcami w sprawie wprowadzenia w serwisie Google Shopping opcji „Kup”. Będzie ona pozwalała na dokonywanie przez internautów transakcji za pomocą specjalnego przycisku.

Rozwiązanie ma być podobne do stosowanej przez Amazon opcji „one-click ordering”, która pozwala użytkownikom po wpisaniu danych karty oraz szczegółów dostawy na szybkie i wygodne dokonywanie zakupów.

Jeżeli Google zrealizuje swój projekt będzie to oznaczało zmianę biznesowych relacji koncernu z Amazonem. „WSJ” przypomina, że od wielu lat Google pozostawał w sojuszu z największym sprzedawcą w internecie. Amazon był zawsze dobrze pozycjonowany w wyszukiwarce, co pozwalało mu na pozyskanie klientów poszukujących towarów w sieci. Wprowadzenie przycisku „Kup” przez Google postawi obie firmy naprzeciw siebie na rynku e-commerce.

Oprócz wprowadzenia możliwości zakupów bezpośrednio z poziomu swojego serwisu Google rozważa także program szybkich, 2-dniowych dostaw towarów od sprzedawców, którzy wystawiają swoje towary w Google Shopping. W tym wypadku koncern z Mountain View nie zamierza bezpośrednio konkurować z Amazonem i jego systemem dostarczania zakupów w ciągu jednego dnia dla klientów platformy Amazon Prime. Może jednak zostać konkurentem dla innych platform, jak na przykład serwis ShopperRunner, który oferuje szybkie dostawy  z wielu sklepów działających w USA.

Dołącz do dyskusji: Google rzuca wyzwanie Amazonowi: opcja „Kup” w Google Shopping

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marysia
Uno momento. A jak amazon będzie zintegrowany z tym przyciskiem to gdzie to wyzwanie?
0 0
odpowiedź
User
adam
Przecież google nic nie sprzedaje, to tylko pośrednik. O co biega?
Ciekawie to będzie jeśli google wywali Amazona z serpów, oj działoby się, jak u Caringtonów:)
0 0
odpowiedź