SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gazeta Wyborcza zyskuje, coraz mniej reklam w Fakcie, rekord Dziennika

Rosną wpływy reklamowe Gazety Wyborczej, Rzeczpospolitej i Dziennika. Ostro w dół Fakt (spadek na czwartą pozycję), Dziennik Bałtycki liderem gazet regionalnych - czyli rynek reklamy w prasie w lipcu 2007.

"Gazeta Wyborcza" (Agora) zwiększyła w lipcu 2007 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 68,81 mln zł, czyli o 8,68 mln zł wobec analogicznego okresu 2006 - wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce awansowała "Rzeczpospolita" (Presspublika), która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 10,53 mln zł (3,51 mln zł więcej niż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla "Dziennika" (Axel Springer Polska) - 10,32 mln zł (wzrost o 6,41 mln zł).

Tuż za podium uplasował się "Fakt"(Axel Springer Polska), którego cennikowe wpływy z reklam spadły do 9,84 mln zł - o 1,85 mln zł wobec analogicznego okresu 2006.

Wśród gazet regionalnych najwięcej wpływów z reklam zanotował "Dziennik Bałtycki" - wzrost z 5,77 mln rok temu do 6,32 mln zł obecnie.

Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w lipcu 2007 roku 175 677 668 zł wobec 158 832 534 zł w 2006 roku (dane bez autopromocji).

bez autopromocji
Rok / Miesiąc VII.2007
Główne medium + wyd. lokalne Wpływy [zł]
Razem: gazety 175 677 668 zł
GAZETA WYBORCZA 68 808 305 zł
RZECZPOSPOLITA 10 537 055 zł
DZIENNIK 10 327 745 zł
FAKT 9 843 895 zł
DZIENNIK BAŁTYCKI 6 325 741 zł
SUPER EXPRESS 6 173 155 zł
GŁOS WIELKOPOLSKI 4 979 626 zł
METRO 4 900 161 zł
DZIENNIK ZACHODNI 4 540 230 zł
GŁOS DZIENNIK POMORZA 3 584 981 zł
bez autopromocji
Rok / Miesiąc VII.2006
Główne medium + wyd. lokalne Wpływy [zł]
Razem: gazety 158 832 534 zł
GAZETA WYBORCZA 60 123 297 zł
FAKT 11 693 269 zł
RZECZPOSPOLITA 7 023 831 zł
SUPER EXPRESS 5 850 824 zł
DZIENNIK BAŁTYCKI 5 779 384 zł
GŁOS WIELKOPOLSKI 4 348 557 zł
DZIENNIK 4 286 971 zł
DZIENNIK ZACHODNI 3 449 747 zł
DZIENNIK POLSKI 3 415 499 zł
METROPOL 3 334 123 zł


dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor

Podsumowanie wpływów reklamowych w lipcu 2007 roku (z autopromocją):

z autopromocją
Rok / Miesiąc VII.2006 VII.2007
Media Wpływy [zł] Wpływy [zł]
Telewizja 433 728 280 zł 481 901 612 zł
Radio 96 569 163 zł 122 254 967 zł
Gazety 164 108 204 zł 184 112 403 zł
Magazyny 167 008 512 zł 187 183 995 zł
Kina 18 128 548 zł 27 547 677 zł
Razem 879 542 707 zł 1 003 000 654

Dołącz do dyskusji: Gazeta Wyborcza zyskuje, coraz mniej reklam w Fakcie, rekord Dziennika

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl