Gazeta Wyborcza zyskuje, coraz mniej reklam w Fakcie, rekord Dziennika
Rosną wpływy reklamowe Gazety Wyborczej, Rzeczpospolitej i Dziennika. Ostro w dół Fakt (spadek na czwartą pozycję), Dziennik Bałtycki liderem gazet regionalnych - czyli rynek reklamy w prasie w lipcu 2007.
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zwiększyła w lipcu 2007 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 68,81 mln zł, czyli o 8,68 mln zł wobec analogicznego okresu 2006 - wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce awansowała "Rzeczpospolita" (Presspublika), która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 10,53 mln zł (3,51 mln zł więcej niż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla "Dziennika" (Axel Springer Polska) - 10,32 mln zł (wzrost o 6,41 mln zł).
Tuż za podium uplasował się "Fakt"(Axel Springer Polska), którego cennikowe wpływy z reklam spadły do 9,84 mln zł - o 1,85 mln zł wobec analogicznego okresu 2006.
Wśród gazet regionalnych najwięcej wpływów z reklam zanotował "Dziennik Bałtycki" - wzrost z 5,77 mln rok temu do 6,32 mln zł obecnie.
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w lipcu 2007
roku 175 677 668 zł wobec 158 832 534 zł w 2006 roku (dane bez
autopromocji).
bez autopromocji | |
Rok / Miesiąc | VII.2007 |
Główne medium + wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 175 677 668 zł |
GAZETA WYBORCZA | 68 808 305 zł |
RZECZPOSPOLITA | 10 537 055 zł |
DZIENNIK | 10 327 745 zł |
FAKT | 9 843 895 zł |
DZIENNIK BAŁTYCKI | 6 325 741 zł |
SUPER EXPRESS | 6 173 155 zł |
GŁOS WIELKOPOLSKI | 4 979 626 zł |
METRO | 4 900 161 zł |
DZIENNIK ZACHODNI | 4 540 230 zł |
GŁOS DZIENNIK POMORZA | 3 584 981 zł |
bez autopromocji | |
Rok / Miesiąc | VII.2006 |
Główne medium + wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 158 832 534 zł |
GAZETA WYBORCZA | 60 123 297 zł |
FAKT | 11 693 269 zł |
RZECZPOSPOLITA | 7 023 831 zł |
SUPER EXPRESS | 5 850 824 zł |
DZIENNIK BAŁTYCKI | 5 779 384 zł |
GŁOS WIELKOPOLSKI | 4 348 557 zł |
DZIENNIK | 4 286 971 zł |
DZIENNIK ZACHODNI | 3 449 747 zł |
DZIENNIK POLSKI | 3 415 499 zł |
METROPOL | 3 334 123 zł |
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor
Podsumowanie wpływów reklamowych w lipcu 2007 roku (z
autopromocją):
z autopromocją | ||
Rok / Miesiąc | VII.2006 | VII.2007 |
Media | Wpływy [zł] | Wpływy [zł] |
Telewizja | 433 728 280 zł | 481 901 612 zł |
Radio | 96 569 163 zł | 122 254 967 zł |
Gazety | 164 108 204 zł | 184 112 403 zł |
Magazyny | 167 008 512 zł | 187 183 995 zł |
Kina | 18 128 548 zł | 27 547 677 zł |
Razem | 879 542 707 zł | 1 003 000 654 |
Dołącz do dyskusji: Gazeta Wyborcza zyskuje, coraz mniej reklam w Fakcie, rekord Dziennika