“Gazeta Wyborcza” notuje najniższą sprzedaż w historii (dane za 18 lat)
W 2011 roku “Gazeta Wyborcza” (Agora) zanotowała najniższą sprzedaż w ciągu ostatnich 18 lat - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Szczegółowe dane rok po roku tylko w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Dane “Gazety Wyborczej” wysyłane są do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy od 1994 roku. Wtedy średnie rozpowszechnianie płatne razem dziennika wynosiło 418 089 egz., w kolejnych dwóch latach spadło do ok. 393 tys. egz., ale od 1997 do 2008 roku utrzymywało się na poziomie między 405 tys. egz. a 458 tys. egz., najwyższy wynik notując w 2001 roku (458 502 egz.).
Regularny spadek wyników dziennika rozpoczął się dopiero w 2009 roku. Wtedy rozpowszechnianie płatne razem “GW” wyniosło 370 407 egz., w 2010 roku spadło do 335 498 egz., w 2011 roku wyniosło 305 861 egz., a w pierwszych dwóch miesiącach br. zaledwie 275 257 egz.
Jeszcze niższa jest sprzedaż ogółem “GW”, która w przeciwieństwie do rozpowszechniania płatnego razem nie zawiera egzemplarzy sprzedawanych poniżej ceny tytułu, które są następnie rozprowadzane w pociągach czy kawiarniach. W latach 2005-2007 sprzedaż ogółem “Wyborczej” wynosiła ponad 400 tys. egz., w kolejnych latach kształtowała się między 300 a 400 tys. egz., natomiast w 2011 roku było to już tylko 270 635 egz. A w styczniu i lutym br. średnia sprzedaż ogółem spadła do 256 202 egz.
Rok | Średni nakład jednorazowy | Rozpowszechnianie płatne razem | Sprzedaż ogółem |
1994 | 512 039 | 418 089 | - |
1995 | 496 724 | 392 777 | - |
1996 | 495 623 | 393 306 | - |
1997 | 513 394 | 405 592 | - |
1998 | 545 812 | 433 317 | - |
1999 | 560 384 | 443 439 | - |
2000 | 581 519 | 457 021 | - |
2001 | 582 102 | 458 502 | - |
2002 | 536 479 | 420 669 | - |
2003 | 541 758 | 417 386 | - |
2004 | 558 371 | 435 956 | - |
2005 | 585 709 | 447 718 | 439 103 |
2006 | 586 584 | 434 187 | 428 335 |
2007 | 606 446 | 448 142 | 443 310 |
2008 | 561 575 | 411 191 | 393 573 |
2009 | 489 665 | 370 407 | 338 659 |
2010 | 446 588 | 335 498 | 304 572 |
2011 | 416 288 | 305 861 | 270 635 |
I-II.2012 | 373 709 | 275 257 | 256 202 |
Walcząc o zahamowanie spadku sprzedaży, od 23 kwietnia br. “Gazeta Wyborcza” zmieniła nieco swój charakter. W wydaniu papierowym są publikowane głównie analizy, komentarze, wywiady i własne newsy, a reszta informacji jest prezentowana w skróconej formie na drugiej stronie. Informacje bieżące znaleźć można natomiast w portalu Wyborcza.pl (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: “Gazeta Wyborcza” notuje najniższą sprzedaż w historii (dane za 18 lat)