Facebook zyskuje na Wyspach
W grudniu ubiegłego roku serwis społecznościowy Facebook.com po raz pierwszy znalazł się w pierwszej dziesiątce najchętniej odwiedzanych stron internetowych w Wielkiej Brytanii.
Na czele rankingu najchętniej odwiedzanych własności internetowych na rynku brytyjskim utrzymały się strony należące do Google, które zanotowały w grudniu 29,29 miliona unikalnych odwiedzin - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na dane firmy badawczej comScore.
Za Google, w pierwszej dziesiątce znalazły się strony należące do: Microsoftu (27,76 miliona unikalnych odwiedzin), eBay (21,68 mln), Yahoo! (21,07 mln), BBC (18,02 mln), Amazon (16,31 mln), Time Warner Network (14,39 mln), Ask Network (13,94 mln), Wikipedii (12,57 mln) oraz Facebook.com (12,44 mln).
Tym samym Facebook wyprzedził pod względem popularności strony należące do Fox Interactive Media, uwzględniające jego największego rywala na rynku serwisów społecznościowych czyli MySpace, które zanotowały 12,22 miliona unikalnych odwiedzin.
Z kolei biorąc pod uwagę serwisy, które zanotowały największy wzrost popularności w okresie listopad - grudzień 2007, na pierwszym miejscu znalazły się strony należące do ValueClick. Liczba unikalnych użytkowników je odwiedzających zwiększyła się w tym okresie o 38 procent: z 2,53 do 3,49 miliona. Następne pod tym względem były strony należące do: NEXT Group (wzrost o 20 procent: z 3,95 do 4,73 mln), Dixons Stores Group (wzrost o 20 procent: z 6,75 do 8,08 mln), HMV (wzrost o 19 procent: z 4,82 do 5,73 mln), Home Retail Group (wzrost o 17 procent: z 10,46 do 12,21 mln), Game.co.uk (wzrost o 16 procent: z 3,54 do 4,11 mln), Sainsburys (wzrost o 16 procent: z 2,22 do 2,57 mln), MiniClip.com (wzrost o 15 procent: z 4,31 do 4,95 mln), Royal Mail Group (wzrost o 12 procent: z 3,94 do 4,42 mln) oraz Play.com (wzrost o 12 procent: z 6,83 do 7,67 mln).
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Facebook zyskuje na Wyspach