SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook testuje oceny komentarzy

Facebook chce bardziej angażować, umożliwiając ocenianie komentarzy w kategoriach wartościowości dla innych użytkowników. Funkcja była już kiedyś testowana, Facebook wznowił ostatnio pilotaż.

Jak podał na Twitterze ekspert i konsultant ds. social mediów Matt Navarra, w USA niektórzy członkowie grup na Facebooku zobaczyli w komentarzach nową funkcję ikony ze strzałkami  górę i w dół. Każda strzałka ma oznaczać, co użytkownik sądzi o wartości komentarza dla innych członków grupy. Każda odpowiedź ma być punktowana i podawana przy komentarzu, w formie anonimowej (tzn. Facebook nie pokaże, kto dał jaką strzałkę). 

Facebook już kiedyś testował ocenianie komentarzy na rynkach w Australii i Nowej Zelandii, ale proces wstrzymano. Portal Zuckerberga miał odłożyć testy do czasu zakończenia wyborów prezydenckich w USA.

Według Socialmedia Today, dzięki ocenom komentarzy wzrosnąć ma zaangażowanie użytkowników w dyskusje na grupach, a pozytywne oceny mają zachęcać do tworzenia bardziej merytorycznych, dłuższych wypowiedzi.

Facebook ma za sobą znakomity kwartał, zakończony dwucyfrowymi wzrostami zarówno po stronie finansowej, jak i pod względem popularności swoich usług. Firma zanotowała w ujęciu rocznym ponad 20-proc. wzrosty całkowitego przychodu (do 21,47 mld dolarów), przychodu z reklam (do 21,22 mld dolarów) i zysku netto (do 7,85 mld dolarów). O 12 proc. rok do roku wzrosła zarówno miesięczna liczba aktywnych użytkowników (do 2,74 mld), jak i liczba osób codziennie odwiedzających portal (do 1,82 mld). Z całej rodziny produktów Facebooka - Facebooka, Instagrama, Messengera i WhatsAppa - każdego dnia korzystało w III kwartale 2,54 mld ludzi na świecie (+15 proc. r/r), a 3,21 mld ludzi (+14 proc. r/r) przynajmniej jednej z tych usług używało minimum raz w miesiącu.

Dołącz do dyskusji: Facebook testuje oceny komentarzy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl