SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zuckerberg zapowiedział prostszą wersję Facebooka. „Lekki” Messenger, Instagram z opcją zakupów (wideo)

Podczas konferencji F8 dla deweloperów Facebook zapowiedział liczne nowości w swoich aplikacjach: Messengerze, Instagramie, WhatsAppie, a także samym Facebooku.

W przemówieniu otwierającym konferencję F8 szef Facebooka Mark Zuckerberg podkreślił, że jego firmie najbardziej zależy na tym, aby użytkownicy w oferowanych przez nią produktach i usługach czuli się bezpiecznie i byli pewni, że najważniejsza jest ich prywatność.

Stąd też hasło przewodnie, jakim Facebook zamierza kierować się w swojej działalności: "The future is private".

Główne nowości ogłoszone przez Facebooka dotyczą komunikatora Messenger. Przede wszystkim ma powstać jego całkowicie nowa, zbudowana od podstaw wersja, która będzie dostępna zarówno na urządzenia mobilne, jak i komputery z systemami Windows i Mac OS.

Plik instalacyjny ma zajmować mniej niż 30 MB, a sama aplikacja ma uruchamiać się w nie więcej niż 2 sekundy.

W nowej wersji zachowane zostaną dotychczasowe funkcjonalności, ale pojawią się też nowe rozwiązania. Messenger pozwoli m.in. na wspólne oglądanie treści wideo w czasie rzeczywistym z możliwością komunikacji tekstowej bądź wideoczatu ze współoglądającymi.

Nowy Messenger ma zadebiutować w późniejszej części 2019 roku.

 

Sam Facebook zyska odświeżony wygląd, który ma być "prostszy, szybszy, bardziej wciągający i stawiający w centrum społeczności użytkownika".

Facebook dostrzegł, że dla wielu użytkowników najważniejszym elementem serwisu są grupy. W związku z tym pojawią się nowe narzędzia ułatwiające odkrywanie społeczności osób o podobnych zainteresowaniach.

Przebudowana zostanie zakładka grup, a więcej pochodzących z nich treści ma pojawiać się w aktualnościach. Poza tym latem tego roku w społecznościowym portalu pojawi się nowa zakładka dotycząca wydarzeń.



 

W przypadku WhatsAppa ogłoszono tylko jedno nowe rozwiązanie: podczas czatu z firmą użytkownik zobaczy w jednym oknie jej ofertę produktową.

Z kolei w Instagramie pojawi się możliwość robienia zakupów bezpośrednio z poziomu aplikacji oraz dodawania naklejek pozwalających na finansowe wsparcie organizacji non-profit. W najbliższych tygodniach wprowadzony zostanie także nowy interfejs kamery, wzbogacony o funkcję "Create Mode", pozwalającą na szybki dostęp do narzędzi kreatywnych, takich jak efekty, czy interaktywne naklejki.


 

W I kwartale 2019 roku Facebook zanotował przychód na poziomie ponad 15 miliardów dolarów, a zysk netto sięgnął 2,4 miliarda dolarów. Liczba użytkowników odwiedzających co miesiąc społecznościowy portal to obecnie blisko 2,4 miliarda.

Dołącz do dyskusji: Zuckerberg zapowiedział prostszą wersję Facebooka. „Lekki” Messenger, Instagram z opcją zakupów (wideo)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adrian D.
Panie Marku Z.

Proszę nie sadzić kocopołów - Nie może pan zagwarantować prywatności osobom, których dane już pan sprzedał. WIELOKROTNIE.
odpowiedź
User
kozanostra1992
Ach ten ryży czosnek i jego "chybione" pomysły... ://
odpowiedź