Eska TV wyprzedziła Polo TV, Viva ostro w dół
W sierpniu br. nowym liderem oglądalności wśród stacji muzycznych została Eska TV, spychając na drugie miejsce Polo TV i notując największy wzrost w zestawieniu. Na przeciwnym biegunie znalazła się Viva Polska.
Oba czołowe miejsca w zestawieniu zajęły kanały nadające w naziemnej telewizji cyfrowej. Udział awansującej na pierwszą pozycję w rynku telewizyjnym Eski TV w sierpniu 2013 roku wyniósł 0,98 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on najbardziej w zestawieniu, bowiem o 96,2 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Z kolei z pozycji lidera na drugie miejsce spadł kanał Polo TV, którego udział jednak zwiększył się o 61 proc. i ostatecznie wyniósł 0,96 proc.
Na ostatnią pozycję podium z miejsca czwartego awansował kanał 4fun.tv. Jego udział w analizowanym okresie zmalał jednak o 21,3 proc. do poziomu 0,31 proc.
Natomiast z miejsca trzeciego na czwarte spadła Viva Polska. W zeszłym miesiącu jej wynik wyniósł 0,29 proc., po spadku o 35,4 proc. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
>>> „Miłość na bogato” hitem w internecie, a nie na Vivie
Na ósmej pozycji znalazła się nadająca od października ub.r., a monitorowana od marca br. stacja muzyczna Stars.tv, dostępna niekodowanie z satelity Hot Bird i w małych kablówkach. Jej udział w badanym miesiącu wyniósł 0,04 proc.
Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera w sierpniu br. zajęło MTV Polska, którego udział po wzroście o 1,4 proc. wyniósł 0,14 proc.
Natomiast wynik konkurencyjnego AXN Spin to nieco ponad 0,01 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia ub.r., zaś do pomiaru telemetrycznego kanał ten włączony został w styczniu br.
Trzeba też dodać, że zasięg techniczny AXN Spin wynosi ok. 13,9 proc. gospodarstw domowych i jest znacznie mniejszy od zasięgu MTV Polska (ok. 50,6 proc.).
sierpień | wszyscy 4+ | |||
2012 | 2013 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Eska TV | 26 026 | 0,498 | 51 507 | 0,977 |
Polo TV | 31 104 | 0,595 | 50 516 | 0,958 |
4fun.tv | 20 662 | 0,395 | 16 419 | 0,311 |
VIVA Polska | 23 316 | 0,446 | 15 202 | 0,288 |
ITV | 4 127 | 0,079 | 5 479 | 0,104 |
TV.DISCO | 5 042 | 0,097 | 3 533 | 0,067 |
VH 1 | 3 161 | 0,061 | 2 409 | 0,046 |
Stars.tv | 0 | 0,000 | 2 083 | 0,040 |
Rebel.tv | 1 203 | 0,023 | 1 943 | 0,037 |
Kino Polska Muzyka | 1 683 | 0,032 | 1 296 | 0,025 |
Wirtualnemedia.pl | ||||
MTV Polska | 7 411 | 0,142 | 7 593 | 0,144 |
AXN Spin | - | - | 595 | 0,011 |
Z kolei w grupie widzów w wieku 13-29 lat liderem w sierpniu br. była stacja Eska TV, której udział wzrósł tutaj o 86,5 proc. do poziomu 2,86 proc. Z miejsca czwartego na drugie awansowało Polo TV (1,44 proc. udziału, do góry o 49,6 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do kanału 4fun.tv (1,08 proc., - 3,5 proc.).
Największym wzrostem w tym ujęciu (aż o 117,9 proc.) pochwalić się mógł kanał Rebel.tv. Z kolei najwięcej straciła stacja VH1 - było to 47,9 proc.
sierień | wszyscy 13-29 | |||
2012 | 2013 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Eska TV | 12 507 | 1,533 | 20 907 | 2,859 |
Polo TV | 7 844 | 0,961 | 10 517 | 1,438 |
4fun.tv | 9 094 | 1,115 | 7 866 | 1,076 |
VIVA Polska | 9 894 | 1,213 | 6 833 | 0,935 |
TV.DISCO | 1 356 | 0,166 | 953 | 0,130 |
ITV | 927 | 0,114 | 851 | 0,116 |
VH 1 | 990 | 0,121 | 461 | 0,063 |
Rebel.tv | 232 | 0,028 | 444 | 0,061 |
Stars.tv | 0 | 0,000 | 259 | 0,035 |
Kino Polska Muzyka | 72 | 0,009 | 57 | 0,008 |
Wirtualnemedia.pl | ||||
MTV Polska | 3 708 | 0,455 | 4 049 | 0,554 |
AXN Spin | - | - | 123 | 0,017 |
Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych w sierpniu 2013 roku był program „Weekend ze Szwecją”, który na antenie Polo TV obejrzało 284 tys. widzów. Ogółem pozycje z tej stacji w zestawieniu dziesięciu topowych programów zajęły wszystkie miejsca.
Raport top programów | wszyscy 4+ | ||
Program | Stacja | AMR | SHR % |
WEEKEND ZE SZWECJA /PROG.MUZ.POL./ | Polo TV | 284 469 | 3,51 |
WEEKEND Z ROXETTE /PROG.MUZ.POL./ | Polo TV | 215 420 | 3,94 |
WEEKEND Z DISCOTEX /PROGR.MUZ.POL./ | Polo TV | 183 888 | 2,19 |
DISCO RELAX | Polo TV | 178 330 | 2,40 |
VIDEO MIX /PROG.MUZ.POL./ | Polo TV | 173 289 | 2,46 |
DISCO HIT FESTIVAL KOBYLNICA 2013 /RELACJA/ | Polo TV | 173 099 | 2,48 |
DISCO POLO HIT WSZECHCZASOW /PROG.MUZ/ | Polo TV | 172 346 | 2,22 |
DISCO POLO LIVE /PROG.MUZ/ | Polo TV | 165 144 | 1,65 |
WEEKEND Z NEW ROMANTIC /PROG.MUZ.POL/ | Polo TV | 155 984 | 2,54 |
OSTRODA 2013 XVIII OGOLNOPOLSKI FESTIWAL MUZYKI TANECZNEJ | Polo TV | 155 019 | 2,11 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.
Dołącz do dyskusji: Eska TV wyprzedziła Polo TV, Viva ostro w dół