Twitter ma 229 mln użytkowników. Koszty wzrosły mocniej od wpływów, bez miliarda ze sprzedaży MoPub byłby na minusie
Na koniec marca br. Twitter miał 229 mln odwiedzających go codziennie użytkowników. Kwartale przychody platformy zwiększyły się o 16 proc. do 1,2 mld dolarów, a koszty - o 35 proc. do 1,33 mld dolarów. 513,4 mln zysku netto to efekt głównie rozliczenia sprzedaży sieci MoPub za 1,05 mld dolarów. W związku z planowanym przejęciem przez Elona Muska, Twitter odwołał prognozy swoich wyników.
W USA liczba użytkowników Twittera zwiększyła się o 6,4 proc. do 39,6 mln. Dużo wyższy wzrost nastąpił na pozostałych rynkach - o 18,1 proc. do 189,4 mln.
Twitter’s first quarter revenue
— Jon Erlichman (@JonErlichman) April 28, 2022
2022: $1.20 billion
2021: $1.04 billion
2020: $807.6 million
2019: $786.9 million
2018: $664.9 million
2017: $548.3 million
2016: $594.5 million
2015: $435.9 million
2014: $250.5 million
2013: $114.3 million
2012: $54.3 million
2011: $17.9 million
Twitter rośnie mocniej poza USA
Przy okazji platforma skorygowała w dół statystyki swoich codziennych użytkowników w kilku wcześniejszych kwartałach. Wyjaśniono, że błędnie zliczano ruch wynikający z funkcjonalności pozwalającej użytkownikowi łatwo przełączać się między kilkom profilami.
Po uwzględnieniu skutków błędu na koniec ub.r. Twitter miał 214,7 mln aktywnych codziennie użytkowników, o 1,9 mln mniej niż raportowano wcześniej.
Zdecydowana większość przychodów Twittera to wpływy reklamowe, które w zeszłym kwartale zwiększyły się rok do roku o 23 proc. (bez wpływu zmian kursów walutowych wzrost wyniósł 26 proc.) do 1,11 mld dolarów.
Natomiast pozostałe wpływy platformy zmalały o 31 proc. do 94 mln dolarów. Gdyby wykluczyć skutki ogłoszonej jesienią ub.r. sprzedaży mobilnej sieci reklamowej MoPub, spadek wyniósłby 5 proc.
Koszty Twittera sięgnęły w zeszłym kwartale 1,33 mld dolarów, po wzroście rok do roku o 35 proc. O ponad 100 mln dolarów zwiększyły się koszty uzyskania przychodów (z 381 do 507,4 mln dolarów) oraz badań i rozwoju (z 250,7 do 371,7 mln dolarów).
W konsekwencji wynik operacyjny poszedł w dół z 52,2 mln dolarów zysku do 127,8 mln dolarów straty.
Zysk dzięki sprzedaży MoPub
Rentowność Twittera na poziomie brutto i netto mocno podbiło zaksięgowanie w zeszłym kwartale 970,5 mln dolarów zysku ze sprzedaży MoPub. Dzięki temu zysk brutto poszedł w górę z 50 do 828,6 mln dolarów, a zysk netto - z 68 do 513,3 mln dolarów (w zeszłym kwartale Twitter zapłacił 315,4 mln dolarów podatku dochodowego).
Kwartalne przepływy pieniężne netto zmalały rok do roku z 390 do 126 mln dolarów. Natomiast wynagrodzenia i premie wypłacone menedżerom w akcjach w zeszłym kwartale miały wartość 177 mln dolarów, o 60 proc. więcej niż przed rokiem.
Twitter podkreślił w sprawozdaniu, że w związku z planowanym przejęciem wszystkich akcji przez Elona Muska koncern nie będzie podawał żadnych prognoz co do swoich wyników. Ponadto odwołał wcześniej wyznaczone cele i założenia.
Sprawozdanie finansowe opublikowano w czwartek rano amerykańskiego czasu. Podczas sesji giełdowej kurs Twittera wzrósł o 1,1 proc. do 49,11 dolara.
Dołącz do dyskusji: Twitter ma 229 mln użytkowników. Koszty wzrosły mocniej od wpływów, bez miliarda ze sprzedaży MoPub byłby na minusie