E-fektywne e-finanse
Sprzedaż produktów finansowych przez internet już dawno przeobraziła się z pionierskiego przedsięwzięcia w ważny kanał dystrybucji dla wielu instytucji finansowych
Sukces współpracy MultiBanku z portalem Bankier.pl, jest kolejnym dowodem na to, jak wielki potencjał drzemie w e-finansach.
Coraz więcej osób poszukuje produktów finansowych i informacji o nich właśnie w sieci. Sprawia to, że rynek pośrednictwa finansowego w internecie szybko się rozwija a coraz więcej instytucji finansowych decyduje się skorzystać z możliwości jakie stwarza sprzedaż przez internet.
Te z nich, które potrafią w pełni wykorzystać istniejące możliwości, zazwyczaj odnoszą sukces. Tak jest na przykład w przypadku MultiBanku, który we współpracy z portalem finansowym Bankier.pl osiągnął niebywały sukces w otwieraniu nowych rachunków bankowych. Wysoka jakość produktów MultiBanku połączona z intensywną promocją w internecie prowadzoną przez Bankier.pl przełożyła się na wielokrotny wzrost sprzedaży. Obecnie poprzez Bankier.pl wysyłanych jest ponad 50 wniosków dziennie o założenie rachunku MultiBanku. W ciągu ostatniego miesiąca liczba wniosków przekroczyła 1000.
„ MutliBank od dawna intensywnie korzysta z możliwości jakie daje pozyskiwanie klientów przez internet. Sukces współpracy z Bankier.pl jest tego bardzo dobrym przykładem” – mówi Arkadiusz Jadczak z MultiBanku
„Stale zwiększamy nasze możliwości sprzedażowe – poszerzamy grono odbiorców platformy finansowej, liczbę oferowanych produktów, a także wprowadzamy i doskonalimy nowe kanały sprzedaży produktów finansowych. Obecne dobre wyniki, pozwalają nam sądzić, że w 2005 r. poprzez Bankier.pl zostanie zamówione co najmniej 70-80 tysięcy produktów finansowych.” – mówi Waldemar Wysowski, Dyrektor Ds. Sprzedaży Produktów Finansowych w Bankier.pl.
Sprzedaż produktów finansowych za pośrednictwem Bankier.pl wspierają innowacyjne na tym rynku modele sprzedaży, które Bankier.pl wprowadził jako pierwszy – Internetowe Centrum Finansowe oraz System Partnerski. W obu z nich uczestniczy między innymi właśnie MultiBank. Pozwalają one znacząco zwiększyć liczbę osób, dla których dostępne są produkty instytucji współpracujących z Bankier.pl.
W ramach Internetowego Centrum Finansowego ponad 40 partnerskich serwisów internetowych (np. gery.pl, idg.pl, www.gazetaprawna.pl) oferuje swoim użytkownikom możliwość zamówienia kredytu, konta czy karty kredytowej. Za każdego klienta, który skorzysta z oferty w ten sposób, serwis otrzymuje wynagrodzenie. Łączna liczba użytkowników partnerskich serwisów to ponad 2,5 miliona*.
System Partnerski pozwala z kolei osobom indywidualnym oraz firmom na uzyskiwanie wynagrodzenia prowizyjnego z tytułu każdego produktu, który z ich polecania zostanie zamówiony w Bankier.pl. Kredyt mieszkaniowy wśród rodziny czy znajomych jest więc szansą do zarobienia nawet 1000 zł. Program zrzesza ponad 4000 partnerów i szybko się rozwija, zarówno pod względem ilości działających osób, jak i osiąganych przez partnerów wyników sprzedaży.
Zasadniczym kanałem sprzedaży pozostaje jednak sam portal, wraz z Centrum Finansowym (www.bankier.pl/centrum), gdzie zamieszczane są prezentacje produktów. Dotarcie do szerokiej, stale rosnącej, a zarazem dobrze sprofilowanej grupy użytkowników (obecnie blisko 500 tys. miesięcznie), przynosi wymierne efekty sprzedażowe. Zauważa to coraz więcej instytucji finansowych. W ostatnim czasie Centrum Finansowe Bankier.pl poszerzyło się m.in. o ofertę BPH PBK, Millenium, General Finance, Powszechny Dom Kredytowy, Noma Leasing czy Kruk. Łącznie swoją ofertę prezentuje już ponad 30 instytucji finansowych.
*Na podst. badania gemiusAudience (sierpień 2004) bez uwzględnienia współoglądalności,
Dołącz do dyskusji: E-fektywne e-finanse