SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duży spadek “Gazety Wyborczej”, “DGP” zyskała 8 tys. egz.

W luty 2010 roku ponownie spadła sprzedaż większości dzienników ogólnopolskich - najwięcej straciły "Gazeta Wyborcza", “Przegląd Sportowy” i "Parkiet". Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w lutym 2010 r. wyniosła 442 357 egz., czyli o 11 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 309 362 egz. Jest to wynik o ponad 15 proc. słabszy niż w lutym 2009 roku.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 13 proc. do 183 999 egz.

Za podium znalazła się "Rzeczpospolita". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował w lutym wynik na poziomie 118 775 egz., co oznacza spadek o 6 proc. wobec analogicznego okresu poprzedniego roku.

"Rzeczpospolita" wyprzedziła piąty "Dziennik Gazetę Prawną" (Infor Biznes), który na rynku zadebiutował 14 września 2009 r. zastępując "Dziennik" i "Gazetę Prawną". Średnia sprzedaż ogółem "DGP" wyniosła 90 275 egz., czyli tylko o 8 tys. więcej niż w lutym 2009. r  wynosiła sprzedaż  “Gazety Prawnej” ("Dziennik" - 87 871 egz.). 

Tytuł luty
Wirtualnemedia.pl 2010 2009
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem* Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Fakt 596 726 442 357 678 974 498 680
Gazeta Wyborcza 437 013 309 362 516 466 365 019
Super Express 312 656 183 999 328 204 211 496
Rzeczpospolita 194 123 118 775 201 371 126 593
Dziennik Gazeta Prawna 148 867 90 275 117 942 82 285
Przegląd Sportowy 92 771 49 529 111 559 60 361
Futbol News 75 115 16 687 - -
Puls Biznesu 21 776 13 901 22 802 16 087
Parkiet 15 176 6 147 21 608 9 062

 
W lutym 2010 r. w porównaniu ze styczniem 2010 wzrost sprzedaży odnotowały “Rzeczpospolita”, “Puls Biznesu” i “Parkiet”.  

Tytuł 2010
Wirtualnemedia.pl luty styczeń
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem* Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Fakt 596 726 442 357 599 820 439 611
Gazeta Wyborcza 437 013 309 362 458 297 315 342
Super Express 312 656 183 999 310 036 185 587
Rzeczpospolita 194 123 118 775 203 992 120 461
Dziennik Gazeta Prawna 148 867 90 275 176 448 111 727
Przegląd Sportowy 92 771 49 529 84 776 46 711
Futbol News 75 115 16 687 78 387 20 891
Puls Biznesu 21 776 13 901 21 569 13 837
Parkiet 15 176 6 147 15 147 6 146

 


* sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
 

Dołącz do dyskusji: Duży spadek “Gazety Wyborczej”, “DGP” zyskała 8 tys. egz.

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ann
W czwartki nie kupuję.To mój protest na braj jolki.
0 0
odpowiedź
User
gniewek
a co to jest braj jolki? (lub w jakim języku?)
0 0
odpowiedź
User
yogurt
Wyborcza, czy dla niektórych koszerna, nadal pozostaje moim naczelnym tytułe, a zaraz po drugi biegun, czyli Rzepa.
Szmatławców nie czytuje, ale widzę, że populacja czytająca je, jest całkiem spora.
0 0
odpowiedź