SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duże zmiany w 'Dzienniku Polskim'

W piątek 14 listopada br. na rynku pojawił się odnowiony "Dziennik Polski" (Wydawnictwo Jagiellonia SA). Gazeta zyskała nową szatę graficzną i strukturę, zmienił się także jej serwis internetowy.

W codziennym wydaniu "Dziennika Polskiego" zostały wyróżnione trzy niezależne grzbiety o objętości ok. 20-24 strony każdy: główny, lokalny oraz produktowy. Grzbiet główny został podzielony na wyraźnie wyodrębnione sekcje: Kraj, Świat, Gospodarka, Opinie, Kultura oraz Sport, z kolei grzbiet lokalny codziennie jest wydawany w kilku mutacjach regionalnych, w tej części gazety znajdują się również ogłoszenia drobne. Grzbiet produktowy jest natomiast przeznaczony do różnych grup odbiorców - w poniedziałki w jego ramach ukazuje się "Dziennik Sportowy", we wtorki nowy magazyn "Kariera" - zawierający informacje na temat edukacji oraz wiadomości z rynku pracy, w środy "Przegląd Nieruchomości", w czwartki magazyn kulturalny "Magnes", w piątki magazyn reportaży "Piątek" oraz nowy magazyn sobotni "Pejzaż Rodzinny". W piątkowym wydaniu pojawił się także nowy, rozbudowany dodatek "Teleprogram".

Wydawca tytułu zdecydował się również na wprowadzenie pełnego koloru w całej gazecie. - Uporządkowanie gazety i wprowadzenie koloru na wszystkie strony znacznie uatrakcyjni "Dziennik Polski" zarówno w oczach czytelników, jak i reklamodawców - twierdzi Tomasz Maciejowski, dyrektor zarządzający Wydawnictwa Jagiellonia SA. Autorem nowych projektów poszczególnych części gazety jest Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny "Dziennika Polskiego", który przygotował nowy layout we współpracy z Tony Suttonem, doradcą ds. mediów z Kanady, prezesem News Design Associates Inc.

Równocześnie z relaunchem "Dziennika Polskiego" w sieci pojawi się całkowicie nowy serwis internetowy gazety, jego wersja beta jest już dostępna pod adresem www.dziennikpolski24.pl. Wydawca zdecydował się udostępnić część codziennych wiadomości nieodpłatnie, dostęp do niektórych będzie możliwy - tak jak dotychczas - po wykupieniu dostępu. Nowością w serwisie będą multimedia, elementy interaktywne oraz archiwum z możliwością przeszukiwania.

Zmianom towarzyszy kampania promocyjna prowadzona pod hasłem "Dziennik Polski. Zobacz zmiany!" na terenie Krakowa i Małopolski. Akcja obejmuje stację TVP Kraków, lokalne radia, outdoor oraz eventy. Kampania przygotowana została przez agencję Lubelska Project.

Średnia sprzedaż ogółem "Dziennika Polskiego" w okresie od stycznia do września br. wyniosła 62 087 (dane ZKDP).

Dołącz do dyskusji: Duże zmiany w 'Dzienniku Polskim'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl