Coraz mniej ludzi kupuje prasę w kioskach. Duże spadki „DGP” i „GPC”
Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach we wrześniu 2014 roku był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Dziennik Gazeta Prawna”.
We wrześniu br. w samych kioskach i salonikach prasowych „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 317 938 egz. W porównaniu do września 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 1,21 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,87 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 143 943 egz., notując spadek o 4,04 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,31 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych spadła w ciągu roku o 10,48 proc. i wyniosła 110 048 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 66,43 proc.
Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), który znalazł się na miejscu szóstym. Jego wynik zmalał bowiem o 23,63 proc. do 8 767 egz. Niewiele mniej, bo 18,72 proc., straciła będąca na pozycji piątej „Gazeta Polska Codziennie” (Forum).
Natomiast najmniejszy udział sprzedaży kioskowej w całej sprzedaży ogółem we wrześniu br. odnotowała plasująca się oczko niżej „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) - wyniósł on 15,82 proc.
ZKDP | wrzesień | |||||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||||
Tytuł | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna | 321 572 | 321 572 | 317 938 | 3 374 | 325 659 | 325 659 | 321 837 | 3 609 |
Super Express | 145 659 | 144 939 | 143 943 | 995 | 151 526 | 150 806 | 150 001 | 804 |
Gazeta Wyborcza | 186 953 | 165 651 | 110 048 | 53400 | 201 804 | 184 802 | 122 934 | 60133 |
Przegląd Sportowy | 38 150 | 38 150 | 37 091 | 623 | 39 728 | 39 728 | 38 655 | 734 |
Gazeta Polska Codziennie | 19 344 | 19 334 | 18 729 | 72 | 23 538 | 23 514 | 23 042 | 136 |
Dziennik Gazeta Prawna | 55 841 | 45 237 | 8 767 | 27371 | 63 492 | 49 824 | 11 479 | 29082 |
Rzeczpospolita | 57 077 | 54 945 | 8 692 | 38991 | 74 337 | 58 583 | 9 921 | 44459 |
Puls Biznesu | 12 110 | 10 631 | 1 688 | 6 628 | 14 702 | 11 477 | 1 848 | 7 359 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 4 901 | 4 511 | 1 420 | 1 487 | 5 303 | 3 792 | 1 556 | 1 763 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: Coraz mniej ludzi kupuje prasę w kioskach. Duże spadki „DGP” i „GPC”
Polecam ogladanie kotow w Internecie zatem. Albo i nie kotow, sadzac z nicka.