SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Coraz mniej ludzi kupuje prasę w kioskach. Duże spadki „DGP” i „GPC”

Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach we wrześniu 2014 roku był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Dziennik Gazeta Prawna”.

We wrześniu br. w samych kioskach i salonikach prasowych „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 317 938 egz. W porównaniu do września 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 1,21 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,87 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 143 943 egz., notując spadek o 4,04 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,31 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych spadła w ciągu roku o 10,48 proc. i wyniosła 110 048 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 66,43 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), który znalazł się na miejscu szóstym. Jego wynik zmalał bowiem o 23,63 proc. do 8 767 egz. Niewiele mniej, bo 18,72 proc., straciła będąca na pozycji piątej „Gazeta Polska Codziennie” (Forum).

Natomiast najmniejszy udział sprzedaży kioskowej w całej sprzedaży ogółem we wrześniu br. odnotowała plasująca się oczko niżej „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) - wyniósł on 15,82 proc.

ZKDP

wrzesień

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań druk.

Prenum.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań druk.

Prenum.

Fakt Gazeta Codzienna

321 572

321 572

317 938

3 374

325 659

325 659

321 837

3 609

Super Express

145 659

144 939

143 943

995

151 526

150 806

150 001

804

Gazeta Wyborcza

186 953

165 651

110 048

53400

201 804

184 802

122 934

60133

Przegląd Sportowy

38 150

38 150

37 091

623

39 728

39 728

38 655

734

Gazeta Polska Codziennie

19 344

19 334

18 729

72

23 538

23 514

23 042

136

Dziennik Gazeta Prawna

55 841

45 237

8 767

27371

63 492

49 824

11 479

29082

Rzeczpospolita

57 077

54 945

8 692

38991

74 337

58 583

9 921

44459

Puls Biznesu

12 110

10 631

1 688

6 628

14 702

11 477

1 848

7 359

Parkiet Gazeta Giełdy

4 901

4 511

1 420

1 487

5 303

3 792

1 556

1 763


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Dołącz do dyskusji: Coraz mniej ludzi kupuje prasę w kioskach. Duże spadki „DGP” i „GPC”

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
GEJ ZER
Niech zdechną te papierowe szmatławce, bo nie ma w nich nic do czytania. Literalnie nic.
odpowiedź
User
komena
mistrzowie sprzedaży
odpowiedź
User
:P
Gej Zer - to samo powiedziala malpa przegladajac rekopis teorii wzglednosci Einsteina.

Polecam ogladanie kotow w Internecie zatem. Albo i nie kotow, sadzac z nicka.
odpowiedź