comScore z Massive zbadają skuteczność reklam w grach wideo
comScore i należąca do Microsoftu firma Massive będą wspólnie badać skuteczność reklam umieszczanych w grach wideo.
Obie firmy opracowały metodologię badawczą o nazwie 'Ad Effx Action Lift for Gaming', dzięki której reklamodawcy będą mogli sprawdzić bezpośredni wpływ jaki reklamy w grach mają na zachowania konsumentów w internecie.
Dostaną oni wgląd na stopień w jakim reklamy motywują graczy do odwiedzania stron internetowych, wpisywania powiązanych z markami terminów w wyszukiwarkach oraz innych działań w sieci.
Przeprowadzone przez comScore wstępne badanie z wykorzystaniem tej nowej metodologii na kampaniach prowadzonych przez Massive (firma specjalizuje się w sprzedaży powierzchni reklamowych w grach), pokazało że reklamy w grach mają duży wpływ na zachowania graczy, którzy się z nimi stykają. W porównaniu z grupą osób, którym w trakcie gry nie pokazywano reklam, odnotowano 280-proc. wzrost wizyt na witrynach kanałów telewizyjnych, 125-proc. wzrost liczby zapytań w wyszukiwarkach odnośnie marki wypożyczalni filmów i 57-proc. wzrost liczby wizyt na stronie tej marki, a także 17-proc. wzrost liczby wizyt w serwisach rozrywkowych po obejrzeniu reklamy filmu.
Opracowana przez comScore i Massive metodologia została przedłożona do zatwierdzenia stowarzyszeniu Advertising Research Foundation.
Dołącz do dyskusji: comScore z Massive zbadają skuteczność reklam w grach wideo