comScore: ponad 100 mln użytkowników YouTube w USA
Po raz pierwszy w historii serwis YouTube przekroczył w USA granicę 100 milionów unikalnych użytkowników w jednym miesiącu.
Amerykańscy internauci obejrzeli w styczniu rekordową liczbę 14,83 miliarda klipów wideo online. To o 4 procent więcej w porównaniu z grudniem. Najwięcej klipów (6,37 miliarda) zostało obejrzanych na stronach należących do Google, z czego ponad 99 procent stanowiły materiały w YouTube - wynika z danych firmy badawczej comScore.
Za Google znalazły się strony należące do: Fox Interactive Media (552 miliony obejrzanych klipów), Yahoo! (374,2 mln), Viacom Digital (287,6 mln), Microsoftu (267,5 mln), Hulu (250,5 mln), Turner Network (196 mln), AOL (184,8 mln), Disney Online (141,5 mln) oraz Megavideo (102,9 mln).
Google było również zdecydowanym liderem jeśli chodzi o liczbę unikalnych użytkowników zza oceanu odwiedzających w styczniu serwisy wideo - 101,87 miliona. Następne pod tym względem były: Fox Interactive Media (62,1 mln), Yahoo! (41,9 mln), Microsoft (30 mln), AOL (27,2 mln), Hulu (24,4 mln), CBS (24,2 mln), Viacom Digital (24,1 mln), Turner Network (23 mln) oraz Disney Online (13,4 mln).
Z danych comScore wynika również, że każdy ze 147,3 miliona amerykańskich internautów oglądających w styczniu materiały wideo w sieci, stanowiących 76,8 procenta tamtejszej populacji online, przeznaczył średnio 356 minut na oglądanie klipów. Statystyczny użytkownik obejrzał prawie 101 filmików, a każdy z nich trwał średnio 3,5 minuty.
źródło: comScore
Dołącz do dyskusji: comScore: ponad 100 mln użytkowników YouTube w USA