comScore: Google liderem rynku wyszukiwarek w regionie Azji i Pacyfiku
We wrześniu bieżącego roku internauci z regionu Azji i Pacyfiku wykonali 38,59 miliarda wyszukiwań w internetowych wyszukiwarkach.
To o 33 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego - wynika z danych firmy badawczej comScore.
Czołową tego typu usługą w regionie była Google, z liczbą 17 miliardów wyszukiwań i 44,1 proc. udziału w rynku. Wyprzedziła ona kolejno wyszukiwarki: Baidu.com (8,23 miliarda wyszukiwań, 21,3 proc. rynkowego udziału), Yahoo! (5,34 mld, 13,8 proc.), NHN Corporation (1,96 mld, 5,1 proc.), Microsoftu (1,09 mld, 2,8 proc.), Lycos (997 mln, 2,6 proc.), Alibaba.com (949 mln, 2,5 proc.), Tencent (790 mln, 2,0 proc.), Facebook.com (259 mln, 0,7 proc.) oraz Sohu.com (230 mln, 0,6 proc.).
Biorąc pod uwagę poszczególne rynki regionu, Google była we wrześniu najpopularniejszą wyszukiwarką w sześciu z dziesięciu krajów - Australii (83,4 proc. udziału w rynku), Indiach (89,1 proc.), Japonii (47,5 proc.), Malezji (71,1 proc.), Nowej Zelandii (80,5 proc.) i Singapurze (72,3 proc.). Z kolei w Hong Kongu i na Tajwanie liderem była Yahoo! (odpowiednio 58,9 i 65,4 proc.), w Chinach Baidu.com (63,0 proc.), a w Korei Południowej NHN Corporation (49,3 proc.).
Dołącz do dyskusji: comScore: Google liderem rynku wyszukiwarek w regionie Azji i Pacyfiku