comScore: Google i Microsoft zyskują, traci Yahoo
We wrześniu bieżącego roku amerykańscy internauci wykonali 13,84 miliarda wyszukiwań w internetowych wyszukiwarkach.
Oznacza to spadek o 1 proc. w porównaniu z sierpniem (13,92 miliarda wyszukiwań) - wynika z danych firmy badawczej comScore.
Pozycję lidera tradycyjnie zachowała wyszukiwarka Google, notując 64,9 proc. udziału w rynku. Na kolejnych miejscach znalazły się wyszukiwarki Yahoo (18,8 proc. rynkowego udziału), Microsoftu (9,4 proc.), Ask (3,9 proc.) oraz AOL (3,0 proc.).
Dzięki nowej wyszukiwarce Bing koncern z Redmond zanotował kolejny wzrost udziału w rynku, tym razem jednak tylko o 0,1 pkt. proc., po wzrostach o 0,4 i 0,5 pkt. proc. w poprzednich miesiącach. Tymczasem wzrost o 0,3 pkt. proc. odnotowało Google. Z kolei spadek o 0,5 pkt. proc. stał się udziałem Yahoo, a rynkowy udział Ask i AOL pozostał bez zmian.
Pod względem liczby wyszukiwań między sierpniem a wrześniem wzrost zanotował tylko Microsoft (o 1 proc.), a spadek tylko Yahoo (o 3 proc.). Pozostałe wyszukiwarki zanotowały mniej więcej taki sam wynik jak w poprzednim miesiącu.
Dołącz do dyskusji: comScore: Google i Microsoft zyskują, traci Yahoo