comScore: Google i Bing zyskują kosztem Yahoo
W październiku bieżącego roku amerykańscy internauci wykonali 14,31 miliarda wyszukiwań w internetowych wyszukiwarkach.
Oznacza to wzrost o 3 proc. w porównaniu z wrześniem (13,84 miliarda wyszukiwań) - wynika z danych firmy badawczej comScore.
Pozycję lidera tradycyjnie zachowała wyszukiwarka Google, notując 65,4 proc. udziału w rynku. Na kolejnych miejscach znalazły się wyszukiwarki Yahoo (18,0 proc. rynkowego udziału), Microsoftu (9,9 proc.), Ask (3,9 proc.) oraz AOL (2,9 proc.).
Kolejny wzrost udziału w rynku - o 0,5 pkt. proc. - dzięki nowej wyszukiwarce Bing zanotował koncern z Redmond. Tyle samo zyskało Google, podczas gdy Yahoo zanotowało spadek aż o 0,8 proc. Z kolei rynkowy udział Ask pozostał bez zmian, a AOL straciło 0,1 pkt. proc.
Pod względem liczby wyszukiwań między wrześniem i październikiem najwyższy wzrost zanotował Microsoft (o 8 proc.), a następnie Google (o 4 proc.) i Ask (o 2 proc.). Yahoo i AOL odnotowały tymczasem 1-proc. spadki.
Dołącz do dyskusji: comScore: Google i Bing zyskują kosztem Yahoo