comScore: Google i Ask w górę, Yahoo i Microsoft w dół
W lutym bieżącego roku amerykańscy internauci wykonali 13,1 miliarda wyszukiwań w internetowych wyszukiwarkach.
To o 3 procent mniej niż w styczniu (13,5 miliarda wyszukiwań) - wynika z danych firmy badawczej comScore. Spadek jest przede wszystkim efektem krótszego o trzy dni lutego.
Pozycję lidera po raz kolejny zachowała wyszukiwarka Google, która zwiększyła swój udział w rynku w porównaniu z miesiącem wcześniej z 63 do 63,3 procenta.
Na kolejnych miejscach znalazły się wyszukiwarki Yahoo (20,6 procenta rynkowego udziału), Microsoftu (8,2 procenta), Ask (4,1 procenta) oraz AOL (3,9 procenta).
Udział w rynku Yahoo i Microsoftu był w lutym odpowiednio o 0,4 i 0,3 procenta mniejszy niż miesiąc wcześniej. Wzrost o 0,4 procenta zanotowała natomiast Ask, odbierając tym samym czwartą pozycję AOL, której rynkowy udział pozostał bez zmian.
Z kolei pod względem liczby wyszukiwań między styczniem a lutym wszystkie wyszukiwarki z wyjątkiem Ask (wzrost o 8 procent) zanotowały spadek. Najwięcej stracił Microsoft (6 procent), a następnie Yahoo (5 procent), AOL (3 procent) i Google (2 procent).
źródło: comScore
Dołącz do dyskusji: comScore: Google i Ask w górę, Yahoo i Microsoft w dół