SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Coca-Cola: telewizja najważniejsza. Social media dla tych marek, które nie mają prawdziwej strategii w obszarze cyfrowym

Według Marcosa de Quinto, dyrektora marketingu koncernu Coca-Cola Co. firma wciąż osiąga najlepsze efekty biznesowe z kampanii prowadzonych w tradycyjnych mediach, głównie w telewizji. Według zapowiedzi nowy menedżer David Godsman ma zreformować cyfrowy segment reklamowy.

Spostrzeżeniami dotyczącymi strategii reklamowej Coca-Coli w poszczególnych segmentach medialnych Marcos de Quinto podzielił się ze słuchaczami konferencji w Nowym Jorku, w której uczestniczyli przedstawiciele producentów napojów z całego świata.

- Kluczowym elementem naszych globalnych działań reklamowych pozostaje telewizja - przyznał podczas swojej prezentacji de Quinto. - Platformy telewizyjne wciąż oferują nam najwyższy wskaźnik ROI (zwrotu z inwestycji) spośród wszystkich kanałów medialnych, w których funkcjonujemy.

Na poparcie swoich słów szef marketingu Coca-Coli przytoczył dane, choć pochodziły one z 2014 r. Według nich każdy dolar wydany przez markę na reklamy w telewizji przynosił 2,13 dol. zwrotu. Tymczasem w segmencie cyfrowym było to jedynie 1,26 dol.

- Staramy się intensywnie skierować naszą firmę w stronę segmentu digital, jednak to nie polega jedynie na zamieszczeniu reklam na platformach społecznościowych, bowiem social media to wyjście dla tych marek, które tak naprawdę nie mają prawdziwej strategii w obszarze cyfrowym - zaznaczył de Quinto.

Przy okazji menedżer przypomniał, że Coca-Cola jest 13. największym reklamodawcą na świecie z wydatkami na reklamę na poziomie 3,9 mld dol. w ub.r. Przyznał jednocześnie, że w obszarze cyfrowym firma popełniała w przeszłości błędy.

Jednym z nich było zainwestowanie poważnych środków w aplikacje mobilne, które pod względem skuteczności zawiodły. W sumie koncern uruchomił na całym świecie ponad 300 aplikacji mobilnych.

- Większość tych aplikacji osiągnęła poziom mniej niż 50 lub 100 tys. użytkowników. To jest nic - podkreślił de Quinto. Zgodnie z jego zapowiedziami Coca-Cola zamierza przemyśleć i zmienić swoją strategię związaną z reklamą cyfrową, a liderem zmian ma zostać nowy nabytek firmy - David Godsman, były dyrektor Bank of America, który zajmował się dotąd m.in. marketingiem.

Według zapowiedzi Godsman zajmie się skonsolidowaniem działań Coca-Coli na platformach cyfrowych i zastąpi rozproszone dotąd działania w tym zakresie jednym jasno określonym kierunkiem rozwoju który sprawi, że cyfrowa polityka reklamowa marki stanie się efektywna biznesowo.

Dołącz do dyskusji: Coca-Cola: telewizja najważniejsza. Social media dla tych marek, które nie mają prawdziwej strategii w obszarze cyfrowym

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl