'BusinessWeek' w rękach Bloomberg
Firma Bloomberg uzgodniła warunki przejęcia tygodnika'BusinessWeek' od wydawnictwa McGraw-Hill. Wg nieoficjalnychinformacji zapłaciła 5 mln dol.
Ze względu na notowane straty wynikające ze spadających wpływówz reklam 'BusinessWeek' został wystawiony na sprzedaż w lipcu tegoroku. O przejęcie pisma starał się m.in. Bruce Wasserstein(właściciel tygodnika 'New York'), a także fundusze inwestycyjneOpenGate Capital i Platinum Equity Partners. Jednak niemal odpoczątku Bloomberg był postrzegany jako główny faworytlicytacji.
Bloomberg przejmie kontrolę nad tytułem i stroną internetowąBusinessWeek.com do końca bieżącego roku. Najprawdopodobniejtygodnik zmieni nazwę na 'Bloomberg BusinessWeek'. Szczegółyfinansowe transakcji nie zostały ujawnione.
W I półroczu br. sprzedaż 'BusinessWeek' sięgnęła ponad 920tysięcy egzemplarzy. Jednak liczba sprzedawanych przez tygodnikstron reklamowych zmniejszyła się z 6 tysięcy w 2000 roku doniecałych 1,9 tysiąca w roku ubiegłym.
Dołącz do dyskusji: 'BusinessWeek' w rękach Bloomberg