Burger King - Gringo vs. Gaucho' (case study)
4 sierpnia 2009 w restauracjach Burger King ruszyła promocja konsumencka pod hasłem "Gringo i Gaucho walczą ZaŻarcie.
Klient: AmRest
Marka: Burger King
Nazwa projektu: Gringo i Gaucho walczą ZaŻarcie. Do ostatniej
kropli sosu
Typ projektu: promocja konsumencka
Media: Internet, BTL, Multimedia, Ambient, Guerilla
Zakres usług:
- Opracowanie konceptu kreatywnego promocji
- Opracowanie zasad konkursu i nadzór nad jego przebiegiem
- Przygotowanie projektu materiałów POS
- Produkcja filmów reklamowych do restauracji oraz galerii
handlowych
- Przygotowanie reklamy outdoor
- Przygotowanie oraz hosting dedykowanej mikrowitryny
konkursowej www.gringovsgaucho.pl
- Przygotowanie kampanii internetowej
- Przygotowanie projektu oraz realizacja ambientów
Gringo vs. Gaucho
1. Wprowadzenie:
4 sierpnia 2009 w restauracjach Burger King ruszyła promocja
konsumencka pod hasłem "Gringo i Gaucho walczą ZaŻarcie. Do
ostatniej kropli sosu". Konkurs związany jest z promocją dwóch
nowych burgerów, które pojawiają się w menu restauracji: ostrego
Gringo (grillowana na ogniu 100% wołowina, pikantne krążki cebulowe
i teksański ketchup) oraz łagodniejszego Gaucho (grillowana na
ogniu 100% wołowina, z posiekaną, smażoną cebulką i z sosem
BBQ).
Agencja FireFly Creation odpowiadała zarówno za stworzenie konceptu
kreatywnego promocji, jak i realizację całej akcji z wykorzystaniem
takich narzędzi, jak mikrowitryna konkursowa, kampania internetowa,
materiały POS, filmy reklamowe, outdoor czy ambient media.
2. Komunikacja zintegrowana
Gringo vs. Gaucho jest kolejną akcją, w której realizujemy ideę
komunikacji zintegrowanej i interaktywnej. Wybraliśmy i położyliśmy
nacisk na takie kanały, które kierują konsumenta bezpośrednio do
restauracji oraz namawiają go do wejścia w interakcje z marką.
Połączyliśmy działania w restauracji (koszulki sprzedawców,
ambienty, POS) z aktywacją poprzez Internet oraz platformę
telefonii komórkowej.
Zadbaliśmy o to, by na informacje o Gringo i Gaucho można było się
natknąć w wielu miejscach - spacerując po centrum handlowym,
surfując w sieci, logując się na swój profil na Facebook'u lub na
Naszej Klasie, a nawet w ubikacji przy restauracji! Chcieliśmy
zaangażować konsumentów w naszą akcję, przygotowując dla nich
szereg atrakcji - zarówno w restauracji, jak i na dedykowanej
stronie internetowej.
a. O marce Burger King:
Burger King to
sieć restauracji QSR (quick service restaurants - bary szybkiej
obsługi, bez obsługi kelnerskiej), która specjalizuje się w
przygotowywaniu najlepszych, grillowanych na ogniu burgerów. To
właśnie przede wszystkim wyróżnia ją na tle konkurencji.
Jest to marka ciesząca się życiem i idąca swoją drogą - drwiąca z
otoczenia, ale jednocześnie z dystansem do samej siebie. Jasna,
ikoniczna, wielka. Męska i wielkomiejska. Niezależna i na czasie.
Pełna pozytywnej energii i otwarta na nowe wyzwania - lub wręcz
wyznaczająca własne.Burger King zawiera w sobie wszystko to, co
najlepsze z amerykańskiej pop kultury - jest kreatywny, inspirujący
i angażujący. Lubiany przez gwiazdy i celebrytów - świetnie
wpasowuje się w gusta młodych-dorosłych.
b. Grupa docelowa - jaka jest i jak się z nią
komunikować:
Grupa docelowa Burger King jest bardzo wąska i bardzo precyzyjnie
określona. Jej core stanowią 21-24 letni mężczyźni, single,
mieszkańcy dużych miast, którzy prowadzą aktywne życie "poza
domem". Mają wykształcenie wyższe lub średnie, pracują i/lub
studiują. Osoby te znajdują się raczej na początku swojej drogi
zawodowej. Są to głównie młodzi profesjonaliści i
free-lancerzy.
Są aktywni i otwarci na nowości - żyjący w grupach, ale
jednocześnie samodzielnie. Lubujący się w markach cieszących się
dobrą reputacją - za ich pośrednictwem podnoszą swój status. Wolą
kupić mniej rzeczy, ale lepszej jakości. Zwracają uwagę na swój
wizerunek - lubią wyróżniać się na tle tłumu oraz eksperymentować
przy kupowaniu nowych rzeczy.
Konsumują media na własnych zasadach. Społeczność jest dla nich
ważna, ale możliwość ekspresji własnej w ramach tej społeczności
staje się kluczowa. Personalizacja jest dla nich najbardziej
pożądaną cechą mediów - przykładają także ogromną wagę do urządzeń
mobilnych.
c. Idea kreatywna:
Gringo i Gauczo, nowe
burgery w ofercie restauracji Burger King, rozpoczęły walkę o
względy wielbicieli krwistego mięsa, pieczonego na prawdziwym
ogniu! Gringo jest ostry i chce wygrać za wszelką cenę. Gauczo jest
subtelniejszy, ale za to bardzo ambitny. Wie, że zwycięstwo w tej
bitwie to jego "być albo nie być" w Burger King.
Wychodząc od tej strategii spersonalizowaliśmy bohaterów naszej
akcji. Gringo i Gauczo to dwaj światowej klasy fighterzy, którzy
walczą zażarcie o uwagę i uznanie wśród konsumentów. Personalizacja
burgerów pozwoliła dodać im emocji i wyjątkowego smaku. Dzięki temu
stały się centralnym punktem naszej akcji. Chcieliśmy zachęcić
konsumentów do poznania historii Gringo oraz Gaucho, a tym samym -
do posmakowania nowych burgerów.
Cała komunikacja utrzymana jest w żartobliwym tonie. Oczywiście już
nawet w samej nazwie akcji "Gringo vs. Gaucho" oraz haśle "Walczą
ZaŻarcie" mówimy o prawdziwej walce, ale jednocześnie puszczamy oko
do konsumenta dorzucając: "do ostatniej kropli sosu" (trawestując
określenie "do ostatniej kropli krwi").
d. Promocja konsumencka - mechanika:
Burger King to restauracja dla prawdziwych facetów, którzy nie
patyczkują się gdy poczują głód. Wtedy chcą wrzucić na ruszt coś
sycącego, najlepiej kawał dobrego mięsa! Dlatego kierują swoje
kroki do restauracji Burger King i wybierają burgery z 222 gramami
prawdziwej wołowiny grillowanej na żywym ogniu!
Aby wziąć udział w konkursie muszą kupić w Burger King zestaw
Gringo lub Gaucho oraz wymyślić ciekawą i dowcipną odpowiedź na
pytanie konkursowe: W 3 sekundy niektórzy kończą walkę, inni
rzucają mięsem... na grilla. A co Ty potrafisz zrobić w 3 sekundy?
Do każdego zestawu wydawana jest zdrapka z promocyjnymi kodem,
który - wraz z odpowiedzią na pytanie - należy przesłać na wskazany
numer lub wpisać na dedykowanej stronie internetowej.
Wiemy, że tacy konsumenci są niezwykle wymagając i nie zadowolą ich
byle jakie nagrody!
W konkursie "Walczą ZaŻarcie" zatem stają do pojedynku o 10 000
złotych, Xboxa 360 wraz z grą Fight Night: Round 4 oraz iPody
shuffle. Gdy wygrają kasę, wydadzą ją tak, jak chcą! Dzięki Xboxowi
z grą zasmakują w kolejnej walce, a niezniszczalny iPod Shuffel
przetrwa wraz z nimi każde stracie.
e. Materiały POS, ambienty i outdoor:
Aby skutecznie poprowadzić konsumenta po całym kanale promocyjnym,
chcieliśmy się upewnić, że komunikacja o marce będzie do niego
docierała za pomocą różnych mediów.
Jako wsparcie akcji przygotowaliśmy więc zarówno kampanię
outdoorową, która ściągałaby konsumentów do restauracji, jak i
szereg materiałów POS, które - już na miejscu - przypominałyby o
promocji. W restauracjach i w galeriach handlowych wyświetlane są
także filmy reklamowe o naszych dwóch fighterach, którzy zagrzewają
konsumentów do walki o nagrody.
Zaplanowaliśmy również wykorzystanie ambient mediów, które
dopełniają komunikację, pozwalają nam skutecznie dotrzeć do naszej
grupy docelowej oraz generują pozytywny buzz wokół marki.
f. Strona www.gringovsgaucho.pl:
Wraz z rozpoczęciem promocji ruszyła także dedykowana strona
internetowa pod adresem www.gringovsgaucho.pl. Za jej
pośrednictwem można przesłać zgłoszenie konkursowe, a także znaleźć
informację o nagrodach oraz zwycięzcach kolejnych etapów. Na
stronie zostały także zaprezentowane sylwetki głównych bohaterów
promocji - burgerów Gringo oraz Gaucho. A wszystko oczywiście w
fighterskim klimacie.
Gringo to młodziak - dopiero zaczyna, ale wszyscy już go znają!
Triumfuje nad innymi swoją sylwetką! 222 g prawdziwego mięsa daje
moc i energię, jakiej się nie spodziewasz! W walce z głodem jest
zapiekły jak nikt inny! Stań z nim oko w oko! Zaciśnij pięść... na
Gringo, burgerze z wołowiną grillowaną na prawdziwym ogniu!
Znajdziesz w nim jedyne w swoim rodzaju cebulowe krążki zapiekane w
ostrej panierce. No i oczywiście Teksas Ketchup!
Z Gaucho jest niezły zawodnik! Nie przegrał ani jednej walki z
głodem. To wszystko za sprawą sekretnej techniki przygotowywania...
Wołowina grillowana na ogniu oraz smażona cebulka oblane sosem
barbeque. Nokautuje głód już po pierwszym kęsie! Nikt nie spodziewa
się aż tak silnego uderzenia smaku w 222 gramach grillowanego
mięsa! Powal głód!
g. Idź za ciosem:
Jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia - zwłaszcza jeśli chodzi
o nagrody. Burger King przygotował więc dla swoich najbardziej
nienasyconych Klientów dodatkową promocję "Idź za ciosem" z
nagrodami gwarantowanymi. Wystarczy na stronie wypełnić specjalny
formularz, by odebrać powiększenie zestawu Gringo lub Gaucho
gratis.
Dodatkowo, jeśli Internauta poleci promocję swoim znajomym i
minimum 3 z nich dołączy do akcji - będzie mógł przyjść do
restauracji i odebrać burgera za free.
3. Podsumowanie akcji:
Promocja jest
wspierana kampanią outdoorową i internetową, materiałami POS oraz
filmami promocyjnymi wyświetlanymi w restauracjach Burger King w
całej Polsce oraz na terenie galerii handlowych. Za wszystkie
aktywności odpowiada agencja FireFly Creation. Akcji towarzyszą
także działania PR-owe zintegrowane z konceptem.
Promocja Gringo i Gaucho oraz związany z nią konkurs trwał do 5
października 2009.
Dołącz do dyskusji: Burger King - Gringo vs. Gaucho' (case study)