SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Branża PR ma dość

Związek Firm PR opublikował List Otwarty w proteście przeciwko deprecjonowaniu public relations w debacie publicznej oraz zrównywaniu PR z propagandą. Stanowisko Związku poparły organizacje branżowe, biznesowe i środowisko naukowe.

- Chcemy się sprzeciwić dewaluacji terminu public relations - mówi Paweł Trochimiuk, prezes ZFPR. - Jeśli tego nie zrobimy ludzie stracą zaufanie do ekspertów, którzy na co dzień zajmują się profesjonalnym doradztwem w zakresie komunikacji i pomagają budować strategię wielu firm w Polsce - dodaje.

- Doradcy PR to niezbędni partnerzy w biznesie- dodaje Henryka Bochniarz, prezydent PKPP Lewiatan. -Wiele polskich firm już dawno to zrozumiało. Dobrze by było, gdyby także media i politycy nie utożsamiali profesjonalnej komunikacji z kłamliwą propagandą. Prowadzone w zgodzie ze sztuką działania informacyjne, zwłaszcza w czasie kryzysu, przyczyniają się do budowania zaufania i lepszej współpracy między firmami, inwestorami, bankami, klientami czy instytucjami państwowymi.

Celem inicjatywy jest zwrócenie uwagi opinii publicznej na branżę, w której na co dzień pracują tysiące osób zajmujących się rzecznictwem, komunikacją, kontaktem z mediami, a także rozwiązywaniem sytuacji problemowych i kryzysowych.

- Public relations w opinii polityków i niektórych dziennikarzy to synonim oczywistej propagandy. Świadczy to źle nie tyle o PR-rze, co o wiedzy wypowiadających się w ten sposób osób. Dlatego edukacja na temat właściwego znaczenia PR-u jest niezbędna - tłumaczy prof. dr hab. Jerzy Olędzki, Kierownik Międzyzakładowej Pracowni Marketingu Medialnego i PR w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. - Public relations to zarządzanie komunikacją, rzetelne informowanie opinii publicznej o działalności spółek, ich ofercie i produktach, a także pomoc w budowaniu strategii biznesowej. Nie można tego mylić ani z propagandą, ani z reklamą.
List został poparty przez: Henrykę Bochniarz - prezydent Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, dr Dariusza Tworzydło - prezesa Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Marka Wróbla - prezesa Fundacji InternetPR, dr Andrzeja Stolarczyka - przedstawiciela Rady Etyki PR, a także Dziekana Wydziału Dziennikarstwa UW prof. dr hab. Janusza Adamowskiego, Dziekana Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej prof. dr hab. Piotra Dominiaka oraz Kierownika Międzyzakładowej Pracowni Marketingu Medialnego i PR ID UW prof. dr hab. Jerzego Olędzkiego.

Sygnatariusze dokumentu otwierają długą listę osób, które spontanicznie wyrażają swoje poparcie na uruchomionej 22 kwietnia 2009 roku stronie internetowej www.glosPR.pl. Za pośrednictwem witryny każdy może złożyć wirtualny podpis i znaleźć się w gronie osób popierających stanowisko ZFPR.

  • Więcej informacji:
  • PR

Dołącz do dyskusji: Branża PR ma dość

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl