Bloomberg Businessweek Polska od Platformy Mediowej Point Group
Point Group Business Unit należący do giełdowej Platformy Mediowej Point Group (PMPG) będzie wydawcą 'Bloomberg Businessweek Polska', poinformowali przedstawiciele spółki. Roczne przychody biznesowej jednostki PMPG mają wynieść ok. 20 mln zł, głównie dzięki nowemu tytułowi.
"Nowy tytuł będzie początkowo wydawany jako dwutygodnik a docelowo jako tygodnik. Wierzymy, że dobrze pozycjonowane wydawnictwa drukowane mają jeszcze przed sobą czasy prosperity" - powiedział prezes PMPG Michał Lisiecki. Dodał, że roczne przychody Point Group Business Unit mają wynieść ok. 20 mln zł, a projekt będzie w tym okresie rentowny. Grupa przygotowywała też projekt biznesowy, który zakładał wykorzystanie tylko mediów elektronicznych, ale jego szacowane przychody wyniosłyby tylko ok. 4 mln zł.
Nowy tytuł ma zadebiutować na rynku na jesieni. Jego redaktorem naczelnym zostanie Michał Kobosko. Przedstawiciele spółki nie określają dokładnie celów sprzedażowych.
"Chcemy się uplasować w połowie drogi między dziennikami takimi jak 'Puls Biznesu' i 'Forbesem', którego sprzedaż kształtuje się na poziomie ok. 40 tys. egz." - zaznaczył Lisiecki. Oznacza to, że spółka liczy na ok. 25 tys. egz. średniej sprzedaży. Cena natomiast ma się kształtowa na poziomie "Między tygodnikami opinii a miesięcznikami".
"Wchodzimy na rynek na którym nie ma nikogo. Brak tygodnika ekonomicznego różni nasz rynek od innych krajów cywilizowanych" - powiedział Kobosko. Dodał, że "benchmarkiem" dla polskiej wersji "Newsweeka" ma być jego turecka wersja, która sprzedaje się w ok. 30 tys. egzemplarzy.
Nowy tytuł będzie wydany na licencji wydanej przez Bloomberg. Przedstawiciele obu firm poinformowali, że opłata licencyjna jest w części zależna od sukcesu jaki odniesie projekt. "Bloomberg Businessweek Polska" będzie wykorzystywał tłumaczenia z globalnej wersji tytułu, ale ma być oparty o teksty lokalnej redakcji. Być może będzie ona współpracować z polską redakcją agencji Bloomberg. Stały zespół redakcyjny nowego tytułu ma liczyć kilkanaście osób i korzystać z grupy stałych współpracowników oraz felietonistów. Lisiecki zapowiedział, że niezależna redakcji gospodarcza tygodnika "Wprost" (również wydawanego przez PMPG) zostanie utrzymana.
Spółka medialna Platforma Mediowa Point Group miała 1,46 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2011 roku wobec 3,74 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 17,25 mln zł wobec 15,17 mln zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Bloomberg Businessweek Polska od Platformy Mediowej Point Group