SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Bernard Simiński

Wywiad z Bernardem Simińskim, Wiceprezesem Zarządu portalu VTrip.pl.

Na początku tego roku objął Pan stanowisko wiceprezesa zarządu firmy VTrip.pl. Jaki był ten rok dla firmy VTrip.pl?

Dobry i bardzo dynamiczny. O dochodach za wcześnie jest jeszcze mówić, ponieważ te w 100% są inwestowane w rozwój portalu. Jeżeli chodzi o obroty, to porównując odpowiednie miesiące z ubiegłego roku z rokiem bieżącym, notujemy wzrost sprzedaży od 300 do 450%. Od strony technicznej, rok 2006 to głównie rozwój systemu CRM, poprawa funkcjonalności serwisu WWW, wdrożenie – jako pierwsi w naszej branży w Polsce – najwyższego standardu bezpieczeństwa Verisign Secured oraz rozbudowa  bazy call center, co w efekcie przyczyniło się do wzrostu ilości osób korzystających z naszych usług. Pomimo, iż portal prowadzi dopiero drugi rok sprzedaż imprez turystycznych, jesteśmy już rozpoznawani w Internecie, a logo VTrip.pl jest synonimem jakości, która dla nas jest  najważniejsza. Najlepszym wyznacznikiem jakości obsługi i umiejętności dopasowania oferty turystycznej do indywidualnych wymagań jest rosnąca liczba stałych klientów. Nasze działania docenił także magazyn Rynek Podróży przyznając nam w tym roku certyfikat Lider Polskiej Turystyki 2006 w kategorii Internetowe Biura Podróży.

W jakim kierunku będzie się rozwijał portal turystyczny VTrip.pl?

Staramy się czerpać wzorce z najlepszych zachodnich portali i adaptować je do polskich warunków oraz przyzwyczajeń internautów w naszym kraju. Polskie serwisy turystyczne znacznie bowiem odbiegają jakością i możliwościami od zachodnich, dlatego też jeszcze dużo pracy przed nami wszystkimi. 

Ponadto naszym celem jest zawsze wyróżniać się czymś oryginalnym od konkurencji. Obecnie, jako jedyni z branży, mamy wyszukiwarkę pogodową last minute, gdzie głównym kryterium wyszukiwania jest aktualna temperatura. W grudniu uruchomiliśmy innowacyjny projekt w wersji beta na chwilę obecną, są to mapy z nawigacją i lokalizacją obiektów noclegowych we Włoszech.  W przyszłym roku także zamierzamy zaskoczyć klientów nowymi narzędziami ułatwiającymi planowanie podróży oraz rozwijać obecne nasze projekty.

Czym różni się portal VTrip.pl od innych portali turystycznych?

Przede wszystkim staramy się być doradcą turystycznym. W call center pracują osoby, których pasją  jest turystyka. Sprzedajemy oferty tylko sprawdzonych touroperatorów. Dla przykładu w tym roku usunęliśmy z naszej bazy oferty kilku firm, które nie zapewniały wymaganej jakości. Prowadzimy także ranking najlepszych ofert. Są one oznaczone znakiem „Rekomendowane przez VTrip”. Kupując taką ofertę klient ma pewność, że spełnia ona wszystkie określone w opisie standardy czego dowodem jest dodatkowo pozytywna opinia  wracających turystów. Wdrażamy pionierskie rozwiązania marketingowe na polskim rynku takie jak np. program partnerski, który teraz dopiero po półtora roku od naszego wdrożenia staje się popularnym kanałem pozyskania przychodów dla innych podmiotów. Cieszy nas fakt, że stajemy się wzorcem dla innych w budowaniu elementów reklamowych i koncepcji ich wykorzystania.

Jaka jest obecna pozycja portalu VTrip.pl względem konkurencji?

Pierwsze dwa miejsca są na razie zajęte i nie ma wątpliwości kto jest numerem jeden i dwa w Polsce. Problem zaczyna się z obsadzeniem miejsca trzeciego. W zależności od przyjętych kryteriów można na nim sklasyfikować jeden z trzech portali. My jesteśmy w tej trójce.

Czy wzorem innych serwisów zamierzają Państwo sprzedać firmę lub pozyskać dużego inwestora?

Myślimy raczej o współpracy partnerskiej. Jak wcześniej mówiłem, turystyka to nasza pasja i jeśli ktoś będzie chciał ją z nami dzielić na zasadach partnerskich, jesteśmy otwarci na propozycje. Rozwój firmy tylko po to, żeby ją sprzedać, nie jest naszym celem.

Wasze plany na przyszły rok.

Naszym celem jest utrzymanie dotychczasowej dynamiki wzrostu sprzedaży na poziomie powyżej 300%. Nadmienię, że średnia dynamika wzrostu sprzedaży w naszej branży wynosi około 200%. Taka dynamika rozwoju pozwoli nam dogonić w szybkim tempie dwa konkurencyjne portale turystyczne. Inwestujemy w technologie, infrastrukturę oraz innowacyjne projekty, które będą synonimem marki i firmy VTrip.pl.  

Dołącz do dyskusji: Bernard Simiński

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl