Allegro.pl i Gazeta.pl awansują, a Interia.pl spada
Grupa Google.pl to bez zmian najpopularniejsza witryna w Polsce -wynika z majowych danych z badania Megapanel PBI/Gemius, któreopracowane zostały według zmodyfikowanej metodologii orazzaprezentowane w nowym układzie (m.in. ranking po domenach). O dwamiejsca spadła Grupa Interia.pl, awansowały zaś Grupa Allegro.pl iGazeta.pl.
W zestawieniu grup witryn i witrynniezagregowanych (to jest to samo zestawienie, którepublikowaliśmy co miesiąc, zawierające wszystkie serwisy danegowydawcy, niezależnie od ich domeny, zmieniła się jednak jegonazwa), liderem jest Grupa Google.pl, która miaław maju br. 15,4 mln realnych użytkowników. Na drugim miejscuznalazła się Grupa Onet.pl (12,2 mln), na trzecimnasza-klasa.pl (11,6 mln), a pierwszą czwórkę zamyka GrupaWirtualna Polska z 10,6 mln użytkownikami.
Istotne zmiany zaszły na kolejnych trzech lokatach wzestawieniu. Z szóstego na piąte miejsce awansowała GrupaAllegro.pl, zaś z siódmego na szóste - Grupa Gazeta.pl. NatomiastInteria.pl spadła aż o dwa oczka - z pozycji piątej na siódmą.
W drugiej dziesiątce z ciekawych zmian wymienić można m.in.awanse o trzy miejsca Grupy Money.pl, która zajęłapozycję 13. i serwisu Pf.pl, który uplasował się na miejscu 15.Mocno spadła natomiast Grupa Mozilla.com - z pozycji 12. na 20. Wrankingu zadebiutowała Grupa Axel Springer, która zajęła 17.miejsce.
Przedstawiając te wyniki trzeba także dodać, że zmianametodologii badania od maja br. wpłynęła na powiększenie sięzasięgów wszystkich witryn z zestawienia w stosunku do kwietniabr., nawet o kilkanaście procent. Jest to efekt wprowadzeniamodyfikacji do głównego algorytmu Estimated Cookies, z któregowyliczany jest wskaźnik Real Users. Zmiana sposobu liczenia polegana wyeliminowaniu z procesu liczenia zasięgów witryn plików cookie,które zostały zarejestrowane jedynie na węzłach aplikacjiinternetowych (np. komunikatorów) i nie pojawiły się na żadnej zwitryn internetowych objętych audytem site-centric.
Liderem utworzonego po raz pierwszy przezMegapanel PBI/Gemius rankingu witryn prezentowanych według samychdomen jest również wyszukiwarka Google.pl, alemiała ona w maju br. mniej użytkowników niż cała grupa, bo 14,9mln, zaś w zestawieniu na miejscu czwartym znalazł się też serwis wdomenie Google.com z 10,4 mln odwiedzającymi. Drugą lokatę zajęłaNasza-klasa.pl, której udało się tutaj wyprzedzić portalOnet.pl.
Zestawienie to pokazuje, które portale zyskują znacznie lepsząpozycję w internecie, dzięki prowadzonym przez nie serwisom podinnymi domenami niż macierzysta. Tak jest w przypadku Gazety.pl,która w rankingu domen zajmuje dopiero miejsce 10. oraz serwisuo2.pl, który uplasował się na pozycji 13. i ma o ponad połowęużytkowników mniej niż Grupa o2.pl. Co ciekawe, tuż przed o2.pl napozycji 12. jest należąca do tego portalu witryna wrzuta.pl, którama od niego o 80 tys. odwiedzających więcej.
Liderem wśród komunikatorów jest bez zmianGadu-Gadu, z którego w maju br. korzystało 6,86mln użytkowników. Dalej plasują się Skype i Tlen.pl.
Liczebność próby: N= 18 292. Grupa objęta badaniem 7+. Dobadania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące zbadania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbiedobieranej i ważonej przez PBC.
** Grupa Axel Springer, Grupa Fotka.pl, Grupa Medousa.pl i GrupaPino.pl składają się zarówno z części audytowanych, jaki inieobjętych audytem site-centric.
*** W niniejszym zestawieniu podano wyniki jedynie dla tychczęści witryny, które biorą udział w audycie site-centric.
Dołącz do dyskusji: Allegro.pl i Gazeta.pl awansują, a Interia.pl spada