Aktywności w social media wpływają na zachowania zakupowe w sieci
Konsumenci kupujący w sieci kierują się do mediów społecznościowych m.in. aby zapoznać się z opiniami innych osób o produktach oraz żeby być na bieżąco z modowymi trendami. Aktywności te przekładają się na ich zakupowe decyzje.
Globalne badanie przeprowadzone we wrześniu 2015 r. przez PwC na grupie 22 618 dorosłych osób, które w ciągu poprzednich 12 miesięcy przynajmniej raz dokonały zakupu w sieci, wykazało że dla blisko połowy respondentów (45 proc.) przeczytane opinie, recenzje i komentarze innych użytkowników w social media miały wpływ na ich zachowanie związane z zakupem produktu.
Prawie taki sam odsetek badanych (44 proc.) przyznał, że wpływ na ich postępowanie w tym zakresie miały także otrzymane w mediach społecznościowych oferty promocyjne. Poza tym respondenci wskazywali na reklamy (30 proc.), bycie na bieżąco z modowymi i produktowymi trendami (25 proc.), a także na dokonanie bezpośredniego zakupu poprzez social media.
Konsumenci rzeczywiście coraz częściej kierują się do społecznościowych portali nie tylko po inspiracje, ale też aby dokonać tam bezpośrednio zakupu, a do zwiększenia sprzedaży przyczyniają się zyskujące na popularności przyciski zakupowe. Jednocześnie badanie przeprowadzone przez firmę email marketingową Campaigner w sierpniu 2015 r. wykazało, że przyciski te stosuje wciąż mniej niż połowa amerykańskich sprzedawców.
Dołącz do dyskusji: Aktywności w social media wpływają na zachowania zakupowe w sieci