Agora: wartość rynku reklamy wzrosła o 7,5 proc. w III kw.
Wartość polskiego rynku reklamowego w III kwartale wyniosła 1,6 mld zł, wynika z szacunków grupy medialnej Agora. Oznacza to wzrost o 7,5% wobec analogicznego okresu ubiegłego roku.
"Według szacunków Agory, opartych na dostępnych źródłach danych, w trzecim kwartale 2010 r. wartość wydatków na reklamę ogółem wyniosła około 1,6 mld zł, tj. o ponad 7,5% więcej niż w trzecim kwartale 2009 r. Dodatnią dynamikę odnotowały wszystkie segmenty rynku poza prasą" - czytamy w raporcie.
Według Agory wydatki reklamowe w prasie skurczyły się w trzecim kwartale 2010 r. o 7%. W dziennikach reklamodawcy ograniczyli budżety reklamowe o 9,5%, natomiast w magazynach o 5%.
"Dynamicznie rosły wydatki na reklamę w internecie (o 23%), głównie dzięki wzrostowi wydatków na reklamę w wyszukiwarkach (wzrost o prawie 45%) oraz w stacjach radiowych (wzrost o prawie 17%). Wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o prawie 11%. W tym okresie reklamodawcy wydali na reklamę kinową o 42% więcej niż w trzecim kwartale 2009 r. Zwiększyły się również o 1% wydatki na reklamę zewnętrzną" - czytamy dalej.
W okresie styczeń – wrzesień 2010 r. wartość rynku wzrosła o prawie 4,5% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, a jego wartość wyniosła ok. 5,35 mld zł.
"W chwili obecnej wydaje się, iż dynamika całego rynku reklamowego w czwartym kwartale 2010 r. nie powinna być istotnie różna od tej obserwowanej na przestrzeni ostatnich trzech kwartałów. Pamiętać jednak należy, że dynamiki wydatków na reklamę w poszczególnych mediach w czwartym kwartale 2010 r. mogą się różnić od tych obserwowanych w poprzednich kwartałach" - ocenia Agora.
Narastająco w I-III kw. 2010 roku Agora miała 53,88 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 23,41 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 775,98 mln zł wobec 819,02 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Agora: wartość rynku reklamy wzrosła o 7,5 proc. w III kw.