AdECN - nowy zakup Microsoftu
Firma Microsoft Corp. kupiła AdECN - giełdę dla kupujących i sprzedających internetowe reklamy.
Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.
AdECN powstała w 2003 roku. Jej siedziba znajduje się w Santa Barbara w stanie Kalifornia. Funkcjonuje podobnie jak giełda Nasdaq dla reklamodawców i wydawców, pozwalając na kupowanie i sprzedawanie reklam online.
AdECN rywalizuje z firmą RightMedia, którą ostatnio przejęło Yahoo.
Nowy zakup Microsoftu jest kolejnym krokiem firmy mającym dać jej pozycję czołowego gracza na rynku cyfrowej reklamy. W ubiegłym tygodniu koncern z Redmond zawarł porozumienie, na mocy którego będzie wyłącznym dostawcą reklam w serwisie Digg.com. Microsoft będzie też umieszczał reklamy w sportowych grach wideo wydawanych przez Electronic Arts. Obecnie firma czeka również na sfinalizowanie wartego 6 miliardów dolarów zakupu firmy aQuantive Inc.
Dołącz do dyskusji: AdECN - nowy zakup Microsoftu