567 USD nakładów reklamowych na osobę w USA w 2014 r., w Polsce - 60 USD
W 2014 roku w USA na reklamę wydano 181 miliardów dolarów, co odpowiada ponad 1/3 całego globalnego rynku reklamy. W przeliczeniu na jednego konsumenta daje to 567 dolarów, co także daje USA pozycję globalnego lidera - wynika z danych firmy badawczej Strategy Analytics.
Za USA pod względem średnich wydatków reklamowych na osobę znalazły się w ubiegłym roku Australia (486 USD), Norwegia (472 USD), Dania (379 USD) oraz Wielka Brytania (362 USD).
Polska ze średnią 60 dolarów zamyka pierwszą dwudziestkę zestawienia.
Przeciętne nakłady na reklamę w przeliczeniu na osobę są w USA o 121 razy większe niż w Indiach oraz o 16 razy większe niż w Chinach. Państwo Środka, choć jest drugim największym rynkiem reklamowym świata, w omawianym ujęciu znajduje się na drugim miejscu od końca, ze średnią na poziome 35 dolarów.
Z kolei w ujęciu regionalnym, zdecydowanym liderem jest Ameryka Północna (541 USD), z ponad dwukrotnie wyższą średnią niż druga Europa Zachodnia (264 USD).
Dołącz do dyskusji: 567 USD nakładów reklamowych na osobę w USA w 2014 r., w Polsce - 60 USD