229 mln sprzedanych tabletów w 2013 roku
W 2013 roku sprzedaż tabletów sięgnie 229 mln egzemplarzy. Tylko w Polsce na zakup tego typu urządzeń przeznaczone zostanie 5,5 mld złotych - podaje firma badawcza IDC.
Według IDC w samym II kwartale 2013 roku w Europie Środkowej i Wschodniej sprzedano łącznie 3,6 mln tabletów, czyli o 175 proc. więcej niż rok wcześniej. Łącznie w całym 2013 r. nabywców ma znaleźć 229 mln tego typu urządzeń, co jest wynikiem o 59 proc. wyższym niż w 2012 r.
Popularności tabletów ma dowodzić akcja przeprowadzona przez producenta elektroniki Lark i sieć dyskontów Tesco. W jej ramach do sprzedaży trafił model FreeMe 70.65 w cenie 149 zł. Organizatorzy podają, że co 45 sekund z półki sklepowej znikał jeden egzemplarz. W konsekwencji tego ofertę rozszerzono również o tablety FreeMe 70.33 oraz 70.55 w cenach odpowiednio 299 zł i 369 zł.
- Tablety stały się jednymi z najpopularniejszych urządzeń elektroniki użytkowej jakie Klienci Tesco kupują pod choinkę swoim najbliższym. Zdecydowanie największym zainteresowaniem cieszą się tablety polskich producentów. Sukces promocji jaką przeprowadziliśmy z marką Lark wynika z dobrego stosunku jakości do ceny urządzenia. Z naszych obserwacji wynika, że popularność tabletów będzie rosła - z roku na rok sprzedajemy ich coraz więcej - mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska.
Ostatnie badania przeprowadzone przez Brainlab wykazują, że 30 proc. polskich internautów powyżej 15 roku życia ma już tablet, a 20 proc. planuje zakup tego typu urządzenia (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: 229 mln sprzedanych tabletów w 2013 roku